Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

czwartek, 13 grudnia 2018

The Grinch book TAG

Był pozytywny świąteczny TAG - przyszedł czas na nieco negatywne, grinchowe podejście. Na ten nietypowy i naprawdę wyjątkowy TAG książkowy trafiłam na blogu Kamy Salvatore, na który serdecznie was zapraszam. A tymczasem przechodzę do zabawy. 

Połowa lampek na choince jest wypalona: Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki.

Pierwszą książką, która od razu przyszła mi na myśl jest debiutancka powieść Ericka Pola pod  tajemniczym tytułem Immersja. Książka trafiła na rynek wydawniczy jakoś w drugiej połowie tego roku i już w recenzji zwróciłam uwagę na to, iż początek jest naprawdę dobry. Pomysł autora do dzisiaj siedzi w mojej głowie i przyznam, że niejednokrotnie jego wizję przyszłości przedstawiałam znajomym. No ale... im dalej, tym gorzej. Jak dla mnie, Pol zgubił się w swoim pomyśle. Szkoda, bo zapowiadało się naprawdę dobrze. 





Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju: Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają.

Może już się nie zachwycają, ale szał na punkcie tej trylogii a późniejszych ekranizacji był imponujący. Mowa tu o trylogii Niezgodna. Pod wpływem otoczenia uległam presji i skusiłam się na zakup grubego tomiszcza zawierającego całość i co? Pierwszy tom naprawdę dobry, Zbuntowana już prezentowała się gorzej, ale Wierna... to dopiero było COŚ - coś w negatywnym sensie. Zawiodłam się totalnie, a serii nie doczytałam, bo zwyczajnie nie dałam rady. Po popularnej trylogii autorka oczywiście nie spoczęła na laurach i stworzyła kolejny cykl pod tytułem Naznaczeni śmiercią, na który czytelnicy zareagowali podobnie jak ja na jej poprzednie książki - rozczarowaniem. Wnioskuję więc, że problem nie leżał w Niezgodnej, lecz w ogólnych umiejętnościach autorki. Już któryś raz hejtuję tę serię... wybaczcie, że się powtarzam, ale wciąż jestem sfrustrowana tym flopem. 


Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje: Wybierz bohatera, który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter!).

Najchętniej powieliłabym odpowiedź Kamy - Kestrel z serii Niepokonana autorstwa Marie Rutkoski, ale będę oryginalna! Feyra z Dworu cierni i róż (Sarah J. Maas) w trzecim tomie. Co jak co, ale główna bohaterka mojej ukochanej serii fantasy w Dworze skrzydeł i zguby wykazała się raczej negatywnymi cechami charakteru - mowa tutaj o początku książki, w którym panna Archeron trafiła ponownie na Dwór Wiosny. Skutki jej małostkowości i mściwości nie odbiły się bez echa. 


Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje: Książka, która została ci zaspoilerowana.

O mamusiu, pamiętam ten moment, w którym dowiedziałam się, że Święty Mikołaj nie istnieje. Cóż to był za dramat. Różnica jest taka, że nie podejrzałam rodziców wystawiających prezenty, lecz  zostałam przez nich dobitnie poinformowana słowami przecież Święty Mikołaj nie istnieje, to my z tatą co roku kupujemy tobie i twojemu bratu prezent. Serio? Moje dzieciństwo legło w gruzach. I chyba właśnie od tego momentu stałam się masochistką... bo ilekroć czytam jakąś świetną (w moim mniemaniu) książkę, to niby przypadkiem zerkam, przeglądam, coś tam oglądam... i akurat trafiam na spoiler! Zaspoilerowałam sobie sama kilka faktów z Dworów, przed czasem odkryłam zakończenie kilku innych książek, których tytułów w tym momencie nie potrafię sobie przypomnieć, no i chyba również gdzieś podejrzałam zakończenie Igrzysk śmierci. Na szczęście nie mam w swoim otoczeniu znajomego, który by mi spoilerował - wystarczy mi moja osoba. 

Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu: Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć.

Uwielbiam ten TAG - odpowiedzi od razu przychodzą mi do głowy! Bryan z tegorocznej Obietnicy autorstwa Ewy Pirce. Nie rozumiałam jego zachowań, wciąż nie rozumiem i zapewne nie zrozumiem już nigdy. Ten bohater... był tak pogmatwany. Jedno myślał, drugie robił, trzecie chciał. Sprzeczność goniła sprzeczność. Kreacja tego bohatera to największy minus powieści. 

Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej All I Want For Christmas: Książkowa para, której nie możesz znieść.

Jakoś niedawno (chyba w tym tygodniu) trafiłam na plakat reklamowy książek Kirsty Moseley, na którym widniał wielki napis autorka bestellserowej powieści którą oczywiście było... Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno. Gdy to zobaczyłam, krew w moich żyłach zawrzała. Nie, nie, nie i jeszcze raz NIE. Wszystko byłoby w porządku, gdyby autorka po prostu nie przedobrzyła z relacją Amber i Liama, bo Liam był po prostu wszędzie - w dosłownie każdym rozdziale (oprócz retrospekcji)! Po lekturze tej powieści bałam się, że tytułowy chłopak wyskoczy mi z lodówki. 





Babcia odleciała na reniferku: Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) (uwaga na spoilery!!)

Nie będę się rozpisywać ze względu na to, że wystarczy, jak sama sobie spoileruje. Na tym poprzestanę. Jeden z czołowych bohaterów Wojny lotosowej. No po prostu nie mogę tego zaakceptować. 

Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone: Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.

Jestem (a może już byłam, ciężko stwierdzić) wielką fanką serii ze Sookie Stakhouse autorstwa Charlaine Harris - namiętnie czytałam książki, później namiętnie oglądałam serial. No po prostu uwielbiałam tę historię i dalej mam do niej ogromny sentyment, ale niestety cykl książek jest stanowczo za długi. 14 tomów oraz zbiór opowiadań. 


Grinch: Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter!)

No i tu mam problem. Może Gally z Więźnia labiryntu. W sumie złym charakterem on nie był - a przynajmniej nie tak do końca... ale samą swoją osobą doprowadzał mnie do szału. No i wspomniany wyżej Liam z powieści Moseley. 

I na tym koniec! Mam nadzieję, że TAG spodobał wam się tak mocno jak mi i wykonacie go u siebie! 

komentarze

  1. Bardzo interesująco odpowiedziałaś na wszystkie pytania tego tagu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do Niezgodnej to zgadzam się z Tobą, co to było? Świetny post

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam o tym tagu, fajnie poruszyłaś jego temat

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do Niezgodnej to się zgadzam co do dwóch pierwszych tomów (bo trzeci wciąż przede mną) - fajnie się czyta, ale szału nie ma, też nie rozumiem tych zachwytów. Za to Immersja mnie zasmuciła, że siada, bo miałam na nią apetyt...

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tag. Jednak ja nie czytałam nic z wyżej wymienionych tytułów.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyeliminowałam wszystkich znajomych, którzy chcieli mi spolerować książki, teraz nikt się na odważy na zdradzanie mi treści finalnych odsłon powieści. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe odpowiedzi, ale trzeba uważać na spoilery ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezgodna niezmiernie mi się podobała, spadek nastąpił w drugiej części, a trzecia, cóż, czeka wciąż na półce, bo zaspojlerowano mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy tag, tym bardziej że większości książek o których wspominasz nie czytałam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj chyba ostudziłas mój zapał do "Niezgodnej" chciałam sięgnąć po tę serię w chwili wolnego czasu ale chyba wybiorę jednak coś innego :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Trylogie Niezgodnej przeczytałam, nawet spoko, ale zakończenie pozostawiło wielkie WTF na mojej twarzy ><

    OdpowiedzUsuń
  12. Superowy tag, z miłą chęcią wykonam go i zamieszczę u siebie na blogu.
    A o książkach, które wspomniałaś w tagu, to chyba żadnej z nich nie czytałam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki super świąteczny Tag !! Twoje odpowiedzi czytałam z ciekawością. Dla mnie seria, która się ciągnie to P.C Cast Naznaczona oraz Pretty Little liars.. zbyt dużo tego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W PLL to ja już się pogubiłam :) a do "Naznaczonej" również mam sentyment 💗

      Usuń
  14. Super ten tag <3 Juz nie pamiętam, kiedy ostatnio robilam tag. Chyba jeszcze na startm blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zapraszam do zrobienia tego! Ja uwielbiam tę zabawę 💕

      Usuń
  15. ciekawy wpis, czasem warto poczytać najpierw recenzje

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny ten tag. :D
    "Niezgodna" mi się podobała, ale potem widać było spadek formy, niestety. :/
    Feyra to bohaterka, której raczej nie polubiłam od samego początku, potem też nie było świetnie. :(
    "...bałam się, że tytułowy chłopak wyskoczy mi z lodówki." Dzięki za poprawę humoru! :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie zawsze każda książka musi się podobać. Wiadomo każdy ma swój gust i te krytyczne recenzje i opinie też są potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ahhhh my ludzie jesteśmy ciekawskimi istotami.... ciekawość jet tak silna...

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiele kampanii promocyjnych podsyciło mój apetyt na książkę, a potem okazało się, że mam zbyt wygórowane oczekiwania wobec nich, a czasem wręcz odwrotnie. Jakby nie patrzeć, lubię, kiedy dużo mówi i pisze się o książkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny tag - taki trochę przewrotny, ale Twoje odpowiedzi bardzo przemyślane i trafiające w punkt

    OdpowiedzUsuń
  21. Bryan to też mój "faworyt" tego Tagu;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi miło że również zrobiłaś ten BOOK TAG. Aż cieplutko mi się na sercu zrobiło. Pozdrawiam! Lawendowa Salvatore Book

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy tag, bardzo dobre odpowiedzi udzieliłaś. Sama mam niekiedy takie zdanie co do pewnych serii ;)

    OdpowiedzUsuń