Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 11 czerwca 2018

131. Zabić Sarai, J. A. Redmerski

Zapraszam na recenzję naprawdę niebezpiecznej książki! Ta historia zapełniła lukę w moim sercu, właśnie czegoś takiego potrzebowałam. To już trzecia powieść od wydawnictwa NieZwykłego, która kompletnie mnie porwała i utwierdziła w przekonaniu, że wydawnictwo NieZwykłe naprawdę wydaje niezwykłe książki. 

J. A. (Jessica Ann) Redmerski to wielokrotnie nagradzana amerykańska autorka. Urodziła się 25 listopad 1975 roku. Swą karierę pisarską rozpoczęła od self-publishingu w 2012 roku, a następnie dzięki sukcesowi  książki Na krawędzi nigdy (The Edge of Never, kontynuacja The Edge of Forever - Na krawędzi zawsze) podpisała kontrakt z Grand Central Publishing/Forever Romance. Redmerski na polskim rynku debiutowała w 2014 roku za pośrednictwem wydawnictwa Filia. Zabić Sarai ukazało się początkiem 2018 roku nakładem wydawnictwa NieZwykłego, aktualnie oczekujemy kontynuacji, która nosi tytuł Drugie życie Izabel. Seria W towarzystwie zabójców (In the Company of Killers) aktualnie liczy sobie osiem tomów, które być może zostaną przetłumaczone i wydane w Polsce. Następujące po drugim tomie części noszą tytuł: The Swan and the Jackal, Seeds of Iniquity, The Black Wolf, Behind the Hands that Kill, Spiders in the Grove, The Darkest Half. Spod pióra autorki wyszły również powieści jednotomowe, między innymi: Song of the Fireflies, Dirty Eden, oraz trylogia The Darkwoods Trilogy. Redmerski porusza się pomiędzy kilkoma gatunkami literackimi. Uwielbia kino, książki i telewizję - oraz historie literackie, które wychodzą poza utarte schematy. 

,,Istnieje ogromna różnica pomiędzy strachem a niepewnością..."

Tytułowa Sarai to 23-letnia (w końcu moja rówieśnica) Amerykanka, która dziewięć lat temu trafiła w ręce bossa narkotykowego, Javiera Ruiza. Javier więzi ją od czternastego roku życia, lecz Sarai jest traktowana lepiej niż inne kobiety przetrzymywane przez kartel narkotykowy - w porównaniu z nimi, Javier postępuje z nią jak z księżniczką, gdyż obdarzył ją pewnymi uczuciami, zakrawającymi o obsesję, dzięki której dziewczynie udało się przetrwać tak długo. Sarai w końcu udaje się uciec... jej wybawicielem jest człowiek bez sumienia, seryjny morderca. Ruiz wysyła za swą ukochaną ludzi, w celu odzyskania tego, co było jego.  


Odkąd przestałam czytać opisy książek, jestem o wiele szczęśliwsza - czytanie sprawia mi dużo większą frajdę. Powieść stanowi swoisty znak zapytania, a każdy kolejny rozdział przynosi mi to, czego zapewne spodziewałabym się po przeczytaniu opisu. Im mniej wiem, tym lepiej czytam! Oczywiście tak też było w przypadku książki J. A. Redmerski Zabić Sarai - choć w przypadku tej powieści, co nieco zdradziła mi nazwa cyklu i sam tytuł - niemniej jednak, w tym przypadku nabrałam jeszcze większej ochoty na poznanie tej historii, gdyż nie miałam jeszcze okazji na przeczytanie czegoś takiego. Zabić Sarai to książka zawierająca w sobie elementy wielu gatunków: kryminału, sensacji, thrillera oraz romansu, jednakże na czele wysuwa się dobrze skonstruowana sensacja, w której tli się gorący romans, wymagający niewielkiej iskry, by pochłonąć bohaterów. Jednakże Redmerski stanowczo trzyma się początkowo ustalonych granic, gdzie to akcja gra główne skrzypce, a nie uczucia bohaterów. Jak dla mnie, jest to ogromny plus. Autorka nie mogła obrać lepszej drogi, ponieważ gdyby to właśnie miłość stanowiła fundament tej powieści, nie byłaby ona ani w połowie tak świetna jak jest. Wątek miłosny jest wplatany w fabułę niezwykle subtelnie - dzięki temu aż chce się, aby ta bomba emocjonalna w końcu wybuchła!   

,,Nie jestem twoim bohaterem. Nie jestem twoją brakującą połówką, która nie pozwoliłaby, żeby stało ci się coś złego. W pierwszej kolejności słuchaj swojej intuicji, a w ostatniej mnie.''

Akcja ciągnie się od początku do samego końca. Nie brak tu emocji i sytuacji wymagających od bohaterów szybkich decyzji i natychmiastowego działania. Przeczytałam wiele książek, ale ta wyróżnia się spośród nich - właśnie czegoś takiego mi brakowało w literaturze! Czytając Zabić Sarai bawiłam się równie wybornie jak przy dobrym filmie akcji. Plastyczne opisy zdarzeń tworzyły w mojej wyobraźni wyraźne obrazy tego, co Redmerski opisywała. Autorka zdecydowanie wie, jak przyciągnąć uwagę czytelnika, sprawić, żeby pochłonął prawie 400-stronicową powieść za jednym zamachem i chciał więcej - i to o wiele więcej! Nie jestem fanką tasiemców, ale osiem tomów tej serii brzmi... wspaniale! 


Narracja prowadzona jest z dwóch perspektyw - Sarai oraz Victora. Spotkałam się wielokrotnie z tego typu rodzajem relacjonowania zdarzeń z różnymi efektami. Często zdarzało się tak, że gdyby nie zaznaczenie osoby, która będzie opisywać zdarzenia, nie zorientowałabym się, że mam do czynienia z kimś innym. Tutaj na szczęście, widać znaczną różnicę pomiędzy rozumowaniem i spostrzeganiem Sarai a Victora. Victor jest niezwykle opanowany, trzyma swe uczucia i emocje na wodzy, jest ostrożny i nieufny. Z kolei Sarai jest postacią bardziej rozbudowaną - młodą kobietą po dramatycznych przejściach, które odcisnęły niezmywalne piętno na jej psychice. Poznajemy ją wraz z rozwojem fabuły. Co do osoby Victora, wydaje mi się, że po przeczytaniu drugiego tomu, będę mogła powiedzieć o nim znacznie więcej. 

Redmerski wykreowała świat zdominowany przez przemoc, który nie wychodzi poza ramy rzeczywistości. W pierwszej części dowiadujemy się o Zakonie, organizacji szkolącej i zrzeszającej płatnych zabójców, jednakże o sposobie jego działania i samej strukturze dowiadujemy się naprawdę niewiele. Mam nadzieję, że w następnym tomie autorka wprowadzi nas do siedziby Zakonu. Zabić Sarai to niebezpieczna książka o niebezpiecznych ludziach i równie niebezpiecznej głównej bohaterce.  Już za miesiąc na nasz rynek trafi kolejna część - Drugie życie Izabel, której wprost nie mogę się doczekać. Właśnie powstaje serial na podstawie serii J. A. Redmerski, o którym możecie przeczytać TUTAJ

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe! 

komentarze

  1. Brzmi bardzo ciekawie i chyba się skuszę na tę książkę. Przyznam się, że pierwszy raz ją widzę.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaa..! Jestem bardzo za! Ja nie znam jeszcze twórczości autorki, miałam w planach jej poprzednie książki, ale myślę, że zacznę od tej. Jestem bardzo zainteresowana. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka prześladuje mnie i jednocześnie intryguje od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się ją przeczytać :) I ta okładka... ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się ta książka podobała. Powściągliwy charakter Victora skradł moje serce. Czekam na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę historię. Inne recenzentki również bardzo chwaliły tę książkę, więc nie chciałabym jej ominąć. Ja również ostatnio staram się nie czytać opisów na tyle okładki. Czerpie się z czytania o wiele więcej radości! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż osiem tomów, serial, za miesiąc następna cześć? Wow!!! Jak dobrze że dostanę tę książkę na urodziny! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za takimi książkami, więc raczej nie skuszę się przeczytać :)
    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Coraz więcej słyszę i tej książce i kto wie, może i ja się na nią jednak skuszę? Xd Ale na pewno nie w najbliższym czasie :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, brzmi mega. Sądziłam, że to nie będzie książka dla mnie, ale zmieniłam zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mnie zaintrygowałaś... zapisuję tytuł!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, wydawnictwo NieZwykłe ma naprawdę niezwykłe książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja nie mogę się doczekać drugiego tomu! :)


    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ksiazka akcji? O prosze, to cos dla mnie :) lubie jak w ksiazkach duzo sie dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie wpisuje się w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow przeczytałam i przepadłam. Super brzmi, a myślałam, że to jakaś fantastyka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wcześniej nie słyszałam o tej książce, a to wielka szkoda, bo z Twojej recenzji wynika, że mogłaby trafić w moje gusta. ;)
    Sama przestałam czytać opisy książek, bo zazwyczaj zbyt wiele zdradzają. Jedno zdanie mi wystarcza, aby wiedzieć, czy dana książka mnie zainteresuje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tego typu książki, bo zawsze mnie wciągają. Myślę, że z tą również tak będzie i nie mogę się doczekać jej przeczytania. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo chcę przeczytać tę powieść <3 Jak zwykle zachwycam się Twoimi zdjęciami w plenerze

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaskakująca i piękna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaintrygowałaś mnie i zaciekawiłaś do tego stopnia, że chcę tę książkę dosłownie w przeciągu najbliższych dni.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  22. Też nie mogę się doczekać kontynuacji <333

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę kupić tą książkę, bo twórczość tej pani kocham całym sercem :D
    Mam nadzieję, że i tutaj mnie rozkocha :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Słyszałam już wiele na temat tej książki, ale jeszcze nie miałam okazji zabrać się za nią.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/pocaunek-cesarza-sylwia-bachleda.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest na mojej liście czytelniczej. Bardzo mnie zaintrygowała.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ostatnio coraz więcej na rynku tytułów, których akcja dzieje się w środowisku mafijnym. Czuję troszkę rezerwę do tych klimatów. Ale chyba powinnam sama się przekonać, jakie są.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak tylko dowiedziałam się, że seria zostanie wydana, to byłam taka szczęśliwa <3 (Zresztą jak z prawie każdą książką, którą wydaje to wydawnictwo :D). Czekałam na nią od lat i w końcu się doczekałam. Jeszcze bardziej się cieszę, że ostatnio udało mi się ją wygrać, więc mam nadzieję, że niedługo do mnie dojdzie. Z czytaniem pewnie i tak poczekam na kolejny tom (bo z tego co kojarzę, to chyba dwa pierwsze tomy opowiadają o Sarai, a kolejne o innych bohaterach? Popraw mnie proszę jeśli wiesz). Nie mogę się doczekać aż w końcu, po latach, poznam tę historię. A potem obejrzę serial, jak już będzie dostępny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kurczę, ta ksiązka jest genialna <3 Victor jest genialny, Sari jest genialna, cała fabuła jest genialna, nawet okładka jest genialna <3333 I już nie mogę się doczekać drugiego tomu <3
    Ooo i bardzo mi się podoba wątek miłosny między Sari i Victorem, a styl autorki jest świetny! Więcej takich książek poproszę! :D
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. O proszę, jesteśmy w tym samym wieku :D ;)

    Zazdroszczę, że opierasz się pokusie i nie czytasz opisów - ja jestem niestety na tym punkcie szajbnięta i normalnie nie wytrzymam, gdy ich nie przeczytam :D

    Redmerski znam z "Na krawędzi nigdy/zawsze" i w sumie chętnie poznałabym tę serię, ale szczerze? Okrutnie przeraża mnie perspektywa czekania na te osiem tomów :D


    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę w końcu dorwać ten egzemplarz. Już kilka razy przewinął mi się na bookstagramie i mnie zaciekawił. Ale poczekam na koniec miesiąca i zrobię grubsze zamówienie :D

    OdpowiedzUsuń