Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 20 maja 2018

10 nowości fantasy, które nie zostały (jeszcze) wydane w Polsce

Jak wiecie, uwielbiam fantastykę i często wyszukuję nowe tytuły, które z przyjemnością bym przeczytała. W tym poście postanowiłam zawrzeć dziesięć książek, które jeszcze nie doczekały się wydania w Polsce, a które zwróciły moją uwagę. 


Ash Princess, Laura Sebastian

Theodosia miała sześć lat, gdy jej kraj został zaatakowany, a jej matkę, Królową Ognia, zamordowano na oczach dziecka. Tego dnia dziewczynka utraciła swą rodzinę, dom i honor. Została koronowana na Królową Popiołu - tytuł mający przypominać wstyd, upadek jej królestwa. Przez dziesięć lat była przetrzymywana w pałacu - zmuszona do haniebnego czynu, Theodosia postanawia się bronić, walczyć, gdyż przetrwanie nie wystarcza. Jej bronią jest umysł ostrzejszy od każdego miecza. Przez dziesięć lat oglądała swe zniewolone państwo, rodaków zmuszonych do niewolnictwa. Najwyższy czas to przerwać. 


Sky in the Deep, Adrienne Young

Wychowana przez wojownika, siedemnastoletnia Eelyn walczy w szeregach klanu Aska w wiekowym konflikcie z klanem Riki. Jej życie jest brutalne, lecz proste: walczyć i przetrwać. Do dnia, w którym na polu bitwy dostrzega swego brata - brata, który zginął na jej oczach pięć lat temu. Eelyn musi zdzierżyć zdradę brata oraz przetrwać zimę w górach wraz z klanem Riki. W dodatku serce dziewczyny bezmyślnie lgnie ku mężczyźnie z wrogiego klanu.  Pojawia się nowy, potężniejszy wróg, którego pokonanie jest zależne od czegoś niemożliwego - sojuszu klanu Aska z klanem Riki. 



Ace of Shades, Amanda Foody

Enne Salta została wychowane na damę, a żadna dama nie ośmieliłaby się odwiedzić New Reynes, zwanego Miastem Grzechu. Lecz kiedy jej matka znika, Enne musi opuścić szkołę i zostawić za sobą swą reputację, podążając śladem matki do miejsca, w którym nie udało się nikomu pozostać niewinnym. Jedyną wskazówką jest nazwisko Leviego Glaisyer. Niestety, Levi nie jest typem dżentelmena, to władca ulicy i oszust. Enne najmuje go do pomocy w odnalezieniu matki.  


To Kill a Kingdom, Alexandra Christo 

Księżniczka Lira należy do rodziny królewskiej - jej rodzina włada morzami. Dziewczyna jest syreną i to w dodatku bardzo niebezpieczną. Pewnego dnia zostaje zmuszona do zabicia jednej z syren, za co zostaje potwornie ukarana przez swoją matkę, Królową Mórz. Lira zostaje przemieniona w istotę, której jej gatunek brzydzi się najbardziej - w człowieka. Warunkiem na powrót do królestwa syren, jest dostarczenie serca księcia Eliana przed zimowym przesileniem. 


The Wicked Deep, Shea Ernshaw

Dwa stulecia temu trzy siostry zostały skazane za śmierć za czary. Przywiązano im do kostek kamienie i zrzucono do głębokich wód otaczających miasto. Teraz każdego lata trzy siostry powracającą, przejmując kontrolę nad ciałami trzech dziewcząt i szukając zemsty. Kuszą młodych mężczyzn, a następnie pozbawiają ich życia poprzez utopienie. Mieszkańcy miasta zaakceptowali swój los, tak samo jak siedemnastoletnia Penny Talbot - lecz w tym roku do miasta powrócił Bo Carter. Wkrótce przed dziewczyną staje niezwykle trudny wybór - ratować siebie, czy ratować jego.


Risen, Cole Gibsen

Moja ciocia została porwana przez wampiry i tylko ja mogę ją uratować, lecz... nie miałam pojęcia, że wampiry istnieją naprawdę! Niestety, jestem typem czytelniczki - nie wojowniczki i choć do niedawna marzyłam o tym, aby wyrwać się z mojego nudnego życia, to teraz oddałabym wszystko, za powrót do normalności. W dodatku poznaję Sebastiana - to miły gość, lecz jedynym minusem jest to, że jest jednym z nich, jednym z wampirów... Obiecał, że mi pomoże, ale nie wiem czy mogę mu ufać. 


Out of the Wild Night, Blue Balliett

Na wyspie Nantucket duchy istnieją naprawdę - możesz usłyszeć je w podmuchu wiatru i w odgłosach wydawanych przez stare domy. Chcą, aby o nich pamiętano, a co więcej - chcą chronić tego, co niegdyś należało do nich. Dusze wybrały kilka dzieci, aby porozumiewać się z mieszkańcami i chronić wyspy. Lecz granica pomiędzy nawiedzaniem kogoś, a byciem nawiedzanym jest bardzo cienka. Przeszłość i teraźniejszość muszą się pogodzić, aby chronić przyszłość.



The Diminished, Kaitlyn Sage Patterson

W królestwie Alskad niemalże każda ciąża jest bliźniacza - dwoje ludzi, którzy razem tworzą całość.  W przypadku, gdy jedno z bliźniąt umiera, drugie musi zmierzyć się z rzeczywistością, lecz jego siła zostaje znacznie osłabiona. Bliźniacza siostra Vi Abernathy umiera w wieku niemowlęcym. Wychowana przez pustelników dziewczyna, zostaje przeznaczona do ciężkich prac. W każdym pokoleniu rodzi się tylko kilku jedynaków, którzy otrzymują prawa do sprawowania władzy. Bo Trousillion jest jednym z nich. Urodzony w rodzinie królewskiej, jego przeznaczeniem jest władza. Los sprawia, że ścieżki Vi i Bo spotykają się, diametralnie zmieniając ich przyszłość...


Opal, Maggie Stiefvater - The Raven Cycle #4,5

Autorka postanawia powrócić do początków bohaterów - Opal przedstawia wydarzenia mające miejsce przed Królem Kruków


Queens of Fennbirn, Kendare Blake - Trzy mroczne korony #0,5

Kolejny powrót do przeszłości, tym razem w serii Trzy mroczne korony. Zobacz co działo się przed wydarzeniami z tomu pierwszego, kiedy jeszcze trzy królowe chroniły się nawzajem - żyły w zgodzie i siostrzanej miłości. 



Która książka zaciekawiła Cię najbardziej?
Które tytuły z chęcią zobaczyłbyś w Polsce?
Zapraszam do dyskusji!



komentarze

  1. Ciekawe książki, szkoda że jeszcze nie są przetłumaczone. Czas podszlifować angielski i czytać w oryginale. Niektóre tłumaczenia są niestety słabe. Będę obserwował kolejne posty. Miłego dnia! :)

    https://slowamiedzyrozdzialami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie wydają się interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładki są przepiękne <3 zaciekawił mnie najbardziej pierwszy tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem zagorzałym fanem fantastyki, ale myślę, że na niektóre pozycje warto zwrócić uwagę ;) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Większość z nich pewnie nigdy nie zostanie wydana w Polsce bo tak często bywa z tym co przykuwa moją uwagę :D Niektóre tytuły wydają się być bardzo ciekawe np. Ace of shades. :)

    Dziewczyna z biblioteki

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowana większość zaprezentowanych przez Ciebie książek mnie zainteresowała. Mam nadzieję, że zostaną wydane w Polsce i będę miała okazję się z nimi zapoznać <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Ci, że "The Wicked Deep" sama chętnie bym przeczytała! Zapisuję sobie tytuł i muszę wyczaić gdzie można kupić oryginał :D.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chce je wszystkie... chociaż nie czytałam "Trzech koron", więc dodatek do nich tak średnio mi potrzebny :D Ale resztę chcę...

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie czytam fantastyki, ale okładki, są naprawdę ślicznie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawie wszystkie, bo ja kocham fantasy <3 Ale kiedy ja bym na to czas znalazła? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku chciałam wybrać któraś najciekawsza ale nie umiem, powinni je wszystkie wydać. A w szczególności Sky in the Deep,Ace of Shades, The Wicked Deep, To Kill a Kingdom. Oby jakieś wydawnictwo prędko się nimi zainteresowało. Może na ten post u ciebie trafią ;]

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze wiedzieć, co w trawie, znaczy w książkach piszczy;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Te okładki już same w sobie kuszą niesamowicie <3
    Zbankrutuje, jak wyjdą w Polsce :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. A planujesz przeczytać "Spętanych przeznaczeniem"? Ja nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie, dostałam przedpremierowy egzelarz, niestety dotarł w piatek, a w sobotę miałam Targi i jestem dopiero w połowie.

      Pozdrawiam
      http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

      Usuń
    2. Ada - powtórzę się, bo właściwie przy każdej recenzji tej książki piszę to samo. Roth ogromnie mnie rozczarowała "Wierną", partoląc nią całą "Niezgodą", która miała ogromny potencjał, który nie tyle co nie został wykorzystany, co po prostu spalony. Gorzki posmak został do autorki i nie jestem pewna, czy chcę sięgnąć po inną jej serię. Zwłaszcza, że opinie takie sobie. Niby wszystko okej, ale z drugiej strony coś tam kuleje... :) pozdrawiam!

      Usuń
  15. Nie skłamię jeśli napiszę - wszystkie brzmią super! Zrezygnowałam tylko z cyklu "Trzy mroczne korony" i na razie nie planuję w tej kwestii zmiany, ale pozostałe, jeśli zostaną wydane w Polsce, niemal na pewno trafią w moje łapki, bo uwielbiam takie klimaty! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Brałabym i czytała wszystkie <3 Tylko narobiłaś smaka, tak się koleżanko nie robi :p Teraz pozostaje modlić się, aby zostały wydane...

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyka ma to do siebie, że większości ma przepiękne okładki i chociażby dlatego fajnie miećna półce (estetyka przede wszystkim :D). Jak wiesz nie jestem mocna w tym temacie, ale prezentują (i opisują) się bardzo ciekawie ;)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie czekam na żadną z tych pozycji, a i nawet czytanie ich po angielsku mnie jakoś szczególnie nie kusi, widocznie nie tego szukam.
    Co do ciekawych młodzieżówek fantasy, które chciałabym zobaczyć w Polsce, zdecydowanie jedną z nich jest seria, która ma swój początek w ,,Snow like ashes", no po prostu tak mnie ciekawi, że szok. Na pewno kupię swój egzemplarz po angielsku! :D

    Ściskam,
    Iza z Heavy books

    OdpowiedzUsuń
  19. ,,To Kill a Kingdom'' Alexandra Christo, wydaje się naprawdę interesujące. Jako mała dziewczynka bałam się syren. Oglądając małą syrenkę zakrywałam oczy, przerażało mnie, że pływają one w wodzie, która nalewa im się do uszu i oczu! Teraz jak upłynęło już tych x lat nadrabiam zaległości. Syreny górą! \K.

    https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy tytuł najbardziej mnie zainteresował :D Rzadko kiedy czytam fantasy, ale jak już coś mnie zaciekawi, to sięgam po to :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Niespecjalnie kojarzę autorów i o tych powieściach raczej wcześniej nie słyszałam, ale większość ma bardzo ładne okładki! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapowiada się ciekawie :D jest na co czekać ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak nie czytam fantastyki (albo okej, czytam, ale wyjątkowo rzadko :D ), tak po "The wicked deep" chętnie bym sięgnęła ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Niby dużo, ale nic mnie nie kusi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, ja jednak wybredna jestem - sama zaczęłam przeglądać zagraniczne nowości fantasy i dalej nic dla siebie nie widzę :D.

      Usuń
    2. Ty to jednak wybredniacha jesteś! :D

      Usuń
  25. Pierwsze dwie i ostatnia pozycja szczególnie mnie zainteresowały :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Niektóre kojarzę z zapowiedzi PL, a innych wcale. Tak czy siak dobra książka zawsze warta przetłumaczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Kiedyś nie przepadałam za fantasy, jednak od jakiegoś czasu przymierzam się do tych klimatów, to przecież świetne ćwiczenie na pobudzenie wyobraźni i kreatywności :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Większość z nich jakoś tak... wygląda mi na młodzieżówki, a jednak to nie jest coś dla mnie. Ja raczej mam w zwyczaju nie czekać na książki, no i bardziej interesuje mnie, co nam Polacy zaproponują ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajne zestawienie, mam nadzieję, że SQN, Uroboros lub Jaguar przeczyta tego posta i coś wybiorą do opublikowania :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ech, tylko fantastyka potrafi mieć tak piękne okładki :))

    OdpowiedzUsuń
  31. "Sky in the Deep" będzie wydana przez Kobiece :)(być może już wiesz, ale nie chce mi się przeglądać wszystkich komentarzy :D) Ja z książkami fantasy nie za bardzo mam po drodze (mimo że bardzo dużo chcę przeczytać), ale zawsze zachwycam się okładkami - szczególnie zagranicznymi. Są po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zostawią oryginalną okładkę to biorę w ciemno! Fantastyczna jest!

      Usuń
  32. Faktycznie gustujesz w fantastyce :) Życzę Ci, żeby te wszystkie wspomniane książki zostały wydane w naszym kraju. Może i ja skorzystam i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Zdaję sobie sprawę, że jestem uparta jak osioł jakiś, ale ciągle się nie mogę przekonać do fantasy! :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam serdecznie! Trafiłam tutaj przez zupełny przypadek, ale Twój blog okazuje się być prawdziwą skarbnicą wiedzy na temat książek fantasy... Zwłaszcza dla kogoś takiego jak ja, co dopiero planuje zacząć głębiej wchodzić w ten świat ;) bardzo mi się tu podoba i planuję zaglądać częściej! Zapraszam również do siebie, tematyka zupełnie odmienna, ale być może również Cię zainteresuje.
    Pozdrawiam
    bialatrufla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Za każdym razem nie mogę się nadziwić jak zagraniczne okładki są magiczne i przyciągające oko. Bez czytania opisów mogłabym przeczytać większość z tutaj przedstawionych! Ach, gdyby tylko polskie wydawnictwa tworzyły częściej takie cuda!
    Ps. Weszłam na Twojego bloga pierwszy raz i jestem urzeczona. Prześlicznie tutaj!

    Pozdrawiam cieplutko!
    Zmora z wwww.zmoraczytelnicza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy możemy przez chwilę pozachwycać się tymi wszystkimi okładkami? Jedna w jedną - każda rewelacyjna *.* Mam nadzieję, że jeśli wszystkie zostaną u nas wydane to ktoś myślący zajmie się oprawa graficzną.

    Dosłownie wczoraj oglądałam na YT filmik o "To Kill a Kingdom" - pragnę tej książki! Podobnie z resztą jak "The Wicked Deep" - bardzo mnie zaciekawiłaś, wydaje się że to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przyznaję, że mnie wszystkie zaintrygowały :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Kurcze każda z tych książek ma coś w sobie :D Ciekawy czy i kiedy wydadzą je w Polsce :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  39. Prawie wszystkie okładki skradły moje serducho 😍
    Ten post powinien trafić do wszystkich wydawnictw, może skuszą się na którąś z nich 😍😇
    Pozdrawiam, zatraceniwkartkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. "Ace of Shades" i "The Wicked Deep" brzmią ciekawie, fajnie jakby wydano je w Polsce. Ale rynek literatury młodzieżowej jest tu dość nieprzewidywalny, więc może być różnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj. Nie jestem jakąś szczególną fanką fantazy ale ten o wampirach mnie zaciekawił. Możliwe, że po to sięgnę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Ash Princess i To Kill a Kingdom to moje typy. Do tego chciałąbym Among the Thieves, Children of Blood and Bone i Flame in the mist :D

    OdpowiedzUsuń
  43. No to ja zacznę czytać teraz w oryginale, to za jakąś dekadę skończę...

    OdpowiedzUsuń
  44. chyba trzeba zacząć naukę angielskiego :D

    OdpowiedzUsuń