Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

czwartek, 12 grudnia 2019

270. Zaufaj jej, Jessica Vallance

Tegoroczny thriller z niewiarygodną narratorką w roli głównej. Zaufaj jej to październikowa nowość od wydawnictwa Prószyński i S-ka, którą przeczytałam wyjątkowo szybko i sprawnie - i która wyrwała mnie z jesienno-zimowego otępienia. W ostatnim czasie czytanie nie szło mi najlepiej. Częściowo przez brak czasu, a częściowo przez ponurą pogodę. Powieść Jessici Vallance to szybka lektura - książka, której strony przewraca się w ekspresowym tempie. Intrygująca, wciągająca a miejscami zmuszająca do zastanowienia. 

Jessica Vallance to scenarzystka i powieściopisarka. Jest autorką siedmiu powieści. Wychowała się w Bournemouth, a studiowała w Brighton. Obecnie pisze artykuły edukacyjne jako wolny strzelec. Mieszka w Sussex razem ze swoim partnerem i psem.*

Charlotte uwielbia sprawiać ludziom przyjemność i zawsze chce dla wszystkich jak najlepiej. Kiedy któregoś wieczoru znajduje na ulicy nieprzytomnego mężczyznę, bez chwili wahania spieszy mu z pomocą. Wkrótce poznaje jego kochającą rodzinę i zauważa, że jest im potrzebna. Rodzice Luke’a przyjmują ją z otwartymi ramionami, podczas gdy jego siostra - wprost przeciwnie. Rebecca wyraźnie nie przepada za Charlotte i nie ma do niej za grosz zaufania. Im więcej czasu Charlotte spędza w towarzystwie Rebekki, tym bardziej utwierdza się w przekonaniu, że siostra Luke’a coś ukrywa, a jeśli chce ochronić ich rodzinę - i siebie - musi zrobić wszystko, by poznać prawdę. **


Ze względu na wyjątkowo wartką akcję, dwie fascynujące główne bohaterki i zaskakującą intrygę, która potrafi nieźle namieszać w głowie czytelnika, Zaufaj jej to książka idealna na długie i często nudne jesienne lub zimowe wieczory. Powieść trzyma w napięciu do ostatniej strony, a poczynania kluczowej bohaterki, Charlotte Wright z łatwością wytrącą Was z równowagi. Niemniej jednak, Charlotte jest zajmującą osobą, która potrafi omamić niemalże każdego. To dobra dusza roztaczająca wokół siebie pozytywną aurę. Wiecznie uśmiechnięta, chętna do pomocy i poświęcenia nawet względem zupełnie obcych ludzi. Rebecca, czyli druga główna bohaterka (choć będąca nieco przysłonięta przez Charlotte) stanowi jej przeciwieństwo. Cechuje ją powściągliwość w uczuciach, niedostępność a także nieufność - czasami zupełnie zrozumiała. Obie panie mają swoje sekrety, kilka przysłowiowych trupów w szafie, lecz tylko jedna z nich jest naprawdę niebezpieczna. W drodze do odkrycia zadziwiającej i mrożącej krew w żyłach prawdy, a także czynników, które stały się motorem napędowym patologicznych zachowań, czytelnik będzie miał okazję przeżyć wiele emocji. Nie zawsze tych pozytywnych. Jessica Vallance igra z czytelnikiem, stopniowo odkrywa karty, by z pełną mocą uderzyć zakończeniem tej historii. Niełatwym i utrudniającym osąd - czy sprawca był złą osobą, czy po prostu skrzywdzoną? 

,,...nawet największe zalety mogą się obrócić przeciwko nam''.

Autorka w ciekawy sposób kreuje wątek kryminalny, częstując czytelnika niejasnymi tropami i stawiając na drodze prawdy kolejnych podejrzanych - mniej lub bardziej obciążonych motywem. Z każdym rozdziałem robi się coraz ciekawiej, a sporadyczna zmiana narratorki (Charlotte - Rebecca) zagęszcza atmosferę i dodaje smaku całości. Obie panie są zupełnie różne i w dodatku niezbyt za sobą przepadają, przez co mieszają w głowie czytelnikowi obiektywnymi spostrzeżeniami i odczuciami, w pewien sposób starając się przeciągnąć go na swoją stronę. W międzyczasie odbiorca czeka na wybudzenie się ofiary - która może wywrócić wszystko do góry nogami. 


Zaufaj jej to jedna z ciekawszych historii, jakie czytałam w tym roku. To intrygujący thriller psychologiczny zaglądający w niełatwy i skrzywdzony umysł człowieka. Zakończenie powieści uzmysławia czytelnikowi, jak łatwo dał się oszukać, omamić - zaplątał się w spirali kłamstw, wpadł w sieć intryg utkaną przez jedną z głównych bohaterek... a może kogoś kto stoi gdzieś z tyłu. Coś czuję, że gdy tylko sięgniecie po powieść Jessici Vallance, to szybko nie zamkniecie tej książki. Ja miałam ogromny problem z oderwaniem się od lektury! Idealnie spędza sen z powiek i zmusza do przeczytania jeszcze jednego rozdziału. Twórczość autorki była do tej pory kompletnie mi nieznana, jednak po tak rewelacyjnym pierwszym spotkaniu mam ochotę na więcej jej książek. Czyta się je niezwykle lekko i z ogromnym zainteresowaniem. 

* materiały wydawcy
** materiały wydawcy

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka!








komentarze

  1. Jestem ciekawa poprowadzenia wątku kryminalnego. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na moim czytniku, więc na pewno będę ją czytała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka rzucająca się w oczy, chociaż książka jakoś mnie nie przyciąga. Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o książce i jest jak najbardziej w moich klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, przy tej koszmarnej pogodzie nawet na książkach ciężko się skupić. Dodałam do swojej listy do przeczytania, zapowiada się bardzo ciekawie (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem w szoku! Bo mi nigdzie ta książka nie mignęła i nawet o nie nie słyszałam! Zapowiada się bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałem, że książka jest bardzo dobra :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie sięgnę, to nie mój typ literatury :) wybieram książki o rozwoju osobistym i odżywianiu.

    OdpowiedzUsuń
  9. już sam tytuł sie interesujący i ten komentarz... ciekawy zabieg, zainteresowała mnie ta książka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie taka wartka akcja przykuwa mnie do książek na długo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie klimaty :) Będę mieć na oku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie mnie zaintrygowałaś recenzją tej książki - chętnie przeczytam, jeśli znajdę w ebooku na Legimi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie książki od których nie można się oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojejku, nie wiem kiedy ostatnio miałam tak, że jeszcze dobrze nie skończyłam czytać recenzji, a już dodałam książkę na półkę na LC <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie thrillery to taki odpoczynek psychiczny dlatego często staram się sięgać po takie książki. Będę miała ten tytuł na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  16. Trochę mrocznie, ale przyznam że w zimowy wieczór bym chętnie przeczytała :) Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą pozycją

    OdpowiedzUsuń
  18. ,,Zaufaj jej" idealnie wpasowuje się w mój gust czytelniczy. Jeszcze z recenzji wynika, że jest to dobra książka, więc z chęcią ją przeczytam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę się nią zainteresować, bo jest szansa, że i mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię intrygujące thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiła mnie i w wolnym czasie na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnimi czasy zdarZa mi się sięgać bo thrillery, a ten mnie zaciekawił. Nie tylko fabuła, ale i fajną okładka. Chętnie sprawdzę czy i na mnie wywrze takie wrażenia. Kinga

    OdpowiedzUsuń