Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 3 czerwca 2019

230. Niewyjaśnione tajemnice, Joel Levy

Niesamowity zbiór tajemnic, które po dziś nie udało się wytłumaczyć w racjonalny sposób. Nie wiem jak was, ale mnie od zawsze intrygowały dziwne wydarzenia z całego świata, także książka autorstwa Joela Levy'ego to - w moim przypadku - strzał w dziesiątkę; idealny sposób na to, by przygwoździć mnie do fotela na długie godziny, bo uwierzcie mi, od tej książki nie sposób się oderwać! 

Począwszy od bawiących się dzieci, po zgłębiających tajemnice wszechświata uczonych, wszystkimi nami kieruje ciekawość. Rozwiązywanie zagadek daje satysfakcję i dlatego fascynują nas tajemnice: zagadki, które mogą mieć swoje rozwiązanie, sekrety, które można ujawnić, legendy zawierające ziarno prawdy. Zgromadziliśmy tu klasyczne zagadki z różnych epok i regionów świata, od starożytnych tajemnic kryjących się w piaskach pustyni po współczesne zjawiska na niebie. *

Od dziecka interesowałam się różnorodnymi zagadkami, legendami, nietypowymi wydarzeniami, oraz zjawiskami paranormalnymi. W te ostatnie osobiście wierzę, ponieważ niejednokrotnie w moim życiu wydarzało się coś, co do teraz nie jestem w stanie wyjaśnić w logiczny sposób. Niewyjaśnione tajemnice to pozycja dla osób, które są ciekawe otaczającego nas świata i chociaż troszkę lubią literaturę popularnonaukową. Dla mnie, jest to niesamowita pozycja, która jednocześnie intryguje i wiele wyjaśnia. Autor zebrał w jednym miejscu największe tajemnice naszego świata, które do dzisiejszego dnia nie udało się wytłumaczyć w sposób logiczny. Przyznam, że choć od dawna interesuję się tym tematem, to o większości opisanych wydarzeń nie słyszała, bądź nie miałam większego pojęcia. Książkę więc czytałam z ogromnym zainteresowaniem i niemałym zapałem. 


Treść prezentowanej w dzisiejszym poście pozycji z gatunku literatury popularnonaukowej jest mądrze posegregowana i jasno opisana w spisie treści. Mamy tutaj cztery główne sekcje: Tajemnicze miejsca (9 rozdziałów; w tym miejscu czytelnik może znaleźć informacje o Atlantydzie, Stonehenge, Eldorado, czy Wyspie Wielkanocnej), Tajemnicze zdarzenia (12 rozdziałów; m.in. Zaginiona Kolonia Roanoke, Amelia Earhart, Bursztynowa Komnata, Trójkąt Bermudzki i zniknięcie lotu nr 19), Dziwne doniesienia (11 rozdziałów; Odciski stóp diabła, Potwór z Loch Ness, Wielka Stopa, Sasquatch i yeti, Wielkie obce koty), Zagadkowe artefakty (7 rozdziałów; m.in. Dysk z Fajstos, bateria bagdadzka, Całun Turyński). Dodatkowo każdy segment treści ma przypisany swój własny kolor, co pomaga w nawigacji. Ładne zdjęcia, rysunki, mapy i portrety wspomnianych osób potęgują ciekawość i pozwalają bliżej zapoznać się z tematem. Warto wiedzieć, że w tej książce znajdziemy ponad 120 takowych elementów, także jest to niesamowicie barwna lektura, przy której nie sposób się nudzić. W każdym rozdziale znajduje się, tzw. odlotowa teoria, czyli sposób w jaki ludzie tłumaczą sobie dane wydarzenie - niektóre teorie potrafią zadziwić, rozśmieszyć, a jeszcze inne ... całkiem zaniepokoić. Joel Levy nie tylko opisuje niewyjaśnione wydarzenia, ale stara się je ocenić w racjonalny sposób - prezentuje różne teorie, odkrywa ich mocne i słabe strony, oraz komentuje. 


Osobiście jestem ogromną fanką filmów dokumentalnych poruszających właśnie takie zdarzenia, oraz kanałów telewizyjnych typu Discovery Channel, także książka autorstwa Joela Levy'ego idealnie wpasowała się w moje zainteresowania. Po pozycję tę można sięgać wielokrotnie - i niekoniecznie trzeba czytać ją rozdział po rozdziale. Niewyjaśnione tajemnice to książka, która zaintryguje każdą osobę - niezależnie od wieku, czy zainteresowań, ponieważ każdy z nas mniej lub więcej jest ciekawy świata - ja osobiście bardzo polecam! 

*materiały wydawcy

Za egzemplarz serdecznie dziękuję oficynie wydawniczej Almapress!


komentarze

  1. Mi również ta książka bardzo się podobała. Też o niektórych opisanych tutaj wydarzeniach wcześniej nie słyszałam i były dla mnie całkiem nowe. Fajnie się też czytało o tych już znanych, no i o tych wszystkich teoriach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z reguły takich książek nie czytam, ale na tę się skusiłam i nie żałuję. Dobrze się bawiłam poznając te wszystkie tajemnice. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, uwielbiam książki o różnych tajemnicach i niewyjaśnionych zjawiskach! :) To coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie wchodzę w takie klimaty, czasem na poważnie, kiedy indziej z przymrużeniem oka. :)

      Usuń
  4. Ooo lubię odkrywać różne tajemnice i czytać o zjawiskach niewyjaśnionych. Zapiszę sobie na listę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tajemnicze ksiażki lubię;) z chęcią po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam różne opinie o tej książce, ale jestem jej ciekawa, więc z chęcią po nią sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem przekonana do tej pozycji. Z jednej strony te tajemnice itd, a z drugiej kompletnie gatunek który mnie nie interesuje. Może kiedyś dam jej szansę, zobaczymy :)
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ona jest ładnie zrobiona w środku :) Zdecydowanie bym przeczytała, uwielbiam takie klimaty :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęciła mnie Twoja recenzja do przeczytania,

    OdpowiedzUsuń
  10. I to jest książka dla mnie! Uwielbiam takie zagadkowe historie, a te tutaj to uhuhuhu! Muszę ją mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie książki! Zapisuję sobie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam nie do końca racjonalne tajemnice więc ta książka jest dla mnie idealna!

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam takie książki, to budowanie napięcia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa tej książki, niestety zaginęła i do mnie nie dotarła, liczę jednak, że jeszcze znajdzie do mnie drogę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znając mnie, to pewnie bym trzęsła portkami czytając, ale i tak mam ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem bardzo ciekawa tej książki bo myślę, że to coś naprawdę dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam ciekawa tej książki, ale niestety nie doczekałam się paczki od wydawnictwa mimo, że obiecali wysłać... :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam egzemplarz u siebie i muszę przyznać, że książka jest bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tajemnicze miejsca, zagadkowe artefakty... To musi być interesujące. Przyznaję, że zaintrygowała mnie Twoja recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie bym przeczytała tę książkę. Intrygują mnie i fascynują zjawiska paranormalne, chociaż niewiarygodne to nie oznacza, że są one nieprawdziwe. Przekroczyć granice rzeczywistości wcale nie jest trudno i z pewnością ta publikacja jest tego dowodem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Recenzja zachęca do czytania. Z chęcią skuszę się na tę książkę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  22. To brzmi super! Kiedy byłam młodsza, bardzo żywo interesowałam się różnymi zagadkami i niewyjaśnionymi zdarzeniami. Teraz już tak bardzo mnie to nie zajmuje, ale i tak mam jeszcze w sobie trochę tej ciekawości, więc myślę, że przeczytam sobie kiedyś tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety, zdecydowanie nie jest to pozycja dla mnie :( Odpuszczę ją sobie.
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  24. Już kilka razy natknęłam się na recenzję tej książki i bardzo ciekawi mnie ta pozycja. Jak będę miała trochę więcej pieniędzy to się w nią zaopatrzę :D
    Pozdrawiam, Klaudia z bloga http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Obowiązkowa pozycja dla mnie. Lubię takie ciekawostki na które do dziś nikt nie potrafi podać logicznego wyjaśnienia. Co do zdarzeń paranormalnych też takie mnie dotknęło więc wiem o czym mówisz. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  26. Teraz zdałam sobie sprawę, że właściwie nie sięgam po książki popularnonaukowe i sama nie wiem dlaczego - kiedyś za dzieciaka chyba częściej do nich zaglądałam. Pozycja o której piszesz wydaje się dosyć intrygująca. Tyle nierozwiązanych tajemnic!

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam wszelkie książki o ciekawostkach tego świata.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chcę to, muszę to mieć, pragnę i pożądam teraz, zaraz, już! :D Uwielbiam tego typu publikacje, a wszelkiego rodzaju poniekąd teorie spiskowe to dla mnie fantastyczna lektura :) Dzięki za recenzję, bo nie miałam zielonego pojęcia o tej pozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Och, na świecie jest tyle niewyjaśnionych spraw, gdzie na każdym kroku zadajemy sobie przez nie pytania, że aż głowa mała! A że u niektórych ciekawość jest silniejsza od rezygnacji, dalej drążą dziurę, byle tylko odnaleźć prawdę. Tak czy siak, lubię od czasu do czasu poczytać sobie o wszelakich teoriach, dlatego chętnie bym się zapoznała z tą książką. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Książka idelana dla mnie, uwielbiam czytać o zagadkowych sprawach :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Trochę ubolewam nad tym, że w moim abonamencie na tv nie ma discovery channel, chociaż może to i dobrze, bo pewnie większość wolnego czasu spędzałabym przed telewizorem. Sama nie do końca wierzę w zjawiska paranormalne (tylko teraz! jak byłam tak w szóstej klasie podstawówki to wierzyłam w telekinezę ;)) książka wydaje się być warta przeczytania i poznania odpowiedzi na najbardziej męczące tajemnice i pytania.

    OdpowiedzUsuń
  32. Też lubię taki książki :D Na razie na półce czekają na mnie "Niewyjaśnione spiski naszych czasów", ale na tę też kiedyś zwrócę uwagę :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Pamiętam że jako dziecko razem z koleżankami lubiałysmy czytać i słuchać takich niewyjaśnionych historii A ile mi takich tatą naopowiadał. Chętnie siegnełabym po ta książkę. Mimo że od kilku dobrych lat żądło sięgam po pozycję ktorewywołuja dreszcz strachu.

    OdpowiedzUsuń
  34. To coś dla mnie! Bardzo lubię takie klimaty pomiędzy nauką a SF. Poszukam tej książki. Dzięki za rekomendację, bo wcześniej nawet nie słyszałam o tej publikacji i pewnie sama bym na nią nie trafiła.

    OdpowiedzUsuń