Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

wtorek, 29 maja 2018

126. Weteran, Katy Regnery

W maju trafiłam na wiele świetnych książek, a Weteran od Katy Regnery jest idealnym zwieńczeniem tego miesiąca. To druga książka od Wydawnictwa NieZwykłego, którą otrzymałam do recenzji i tak samo jak jej poprzedniczka (Tam, dokąd zmierzamy; B.N Toler), kompletnie mnie zachwyciła! Zapewne większość z was natknęła się na tę okładkę, obok której chyba żadna kobieta nie przejdzie obojętnie. Sprawdźmy jednak, co ten przystojniak ma w środku! 

Katy Regnery to amerykańska autorka książek, które uzyskały tytuły bestsellerów. Rozpoczęła swoją karierę literacką od zapisania się na kurs kreatywnego pisania w styczniu 2012 roku - od tego czasu nie potrafi przestać tworzyć! W 2013 roku na rynek trafiła jej debiutancka powieść. Aktualnie Regnery ma na swoim koncie 30 książek, a większość z nim to bestsellery. Do jej dorobku zaliczamy, między innymi, serie The English Brothers, Blueberry Lane, Współczesne baśnie, w których znajdziemy, póki co, osiem książek: Weteran na podstawie baśni o Pięknej i Bestii, Never let you go (Jaś i Małgosia), Ginger's Heart (Czerwony Kapturek), Dark Sexy Knight (Legenda o Camelocie), Don't Speak (Mała Syrenka), Shear Heaven (Roszpunka), Fragments of Ash (Kopciuszek) - zagraniczna premiera zaplanowana na 1 października 2018 roku, oraz Swan Song (Brzydkie kaczątko), którego daty wydania jeszcze nie znamy. Katy Regnery, gdy tworzy, zamyka się w swoim pokoju z widokiem na las, który otacza jej dom. Mieszka z mężem, dwójką dzieci, dwoma psami i jednym kotem w stanie Connecticut. 

,,Miałeś być tylko opowieścią."

Savannah Carmichael wraca do Danvers po tym, jak jej nowojorska kariera reporterki śledczej legła w gruzach przez kilka złych wyborów - a właściwie jeden wielki zły wybór: Patricka Monroe. Gdy otrzymuje możliwość powrotu do branży, nie waha się. Zadanie jest proste - napisać artykuł o Asherze Lee, lokalnym samotniku, weteranie wojennym, który w wyniku swoich ran, postanowił samotnie zaszyć się w rodzinnym domu na wzgórzu. 


Uwielbiam baśnie. Jak chyba wszystkie dzieci, wychowałam się na nich i do dziś znam treść każdej z nich, także gdy tylko dowiedziałam się o tym, że na polskim rynku ukazała się pierwsza książka z serii Katy Regnery Współczesne baśnie, nie potrafiłam jej odmówić. Pomysł opowiedzenia na nowo znanych wszystkim historii, to niezwykle trudne zadanie - czy uda się zrobić to poprawnie? Czy może zepsujemy nią pierwowzór? Jeżeli chodzi o Weterana, autorce udało się stworzyć coś cudownego. W tym momencie jestem pewna, że sięgnę po kolejne książki z tej serii, bowiem pierwsza część kompletnie mnie przekonała na Współczesnych baśni. 

Pod tą piękną historią nie jeden autor chciałby się podpisać. Losy Ashera i Savannah, oparte na francuskiej baśni ludowej Piękna i Bestia, są naprawdę jedyne w swoim rodzaju. Katy Regnery w swej powieści zwraca uwagę na to, czym właściwie jest prawdziwa miłość. Bohaterów połączyło bezwarunkowe uczucie, które musiało przebić się przez warstwy nieufności, kompleksów, stereotypów i niepewności, wznieść się na wyżyny, a następnie bezwiednie opaść, zmuszając Ashera i Savannah do przeanalizowania autentyczności własnych uczuć; do zdecydowania, czy to co ich połączyło, ma przyszłość, jest warte świeczki. 


,,Dbanie o kogoś oznacza kierowanie się tym co dla niego najlepsze. Zawsze. Bez wyjątku.''


W powieści poznajemy kilku bohaterów. Czołowi to Asher Lee i Savannah Carmichael. Tej pary nie da się nie lubić. Pozornie całkowicie odmienni, a w gruncie rzeczy niezwykle podobni. On - weteran wojenny, który powrócił do pustego domu. Przez potworne obrażenia powojenne skazany na odrzucenie społeczne i samotność. Jego jedyną towarzyszką jest panna Potts, dawna przyjaciółka jego nieżyjącej już babci. Po tragicznych wydarzeniach mężczyzna zaszywa się w domu, decyduje się spędzić życie w smutku i marazmie - częściowo przez ludzi, których szokował jego wygląd, częściowo przez własne kompleksy na punkcie swojego nowego wyglądu. Z kolei Savannah Carmichael to ambitna reporterka śledcza. Jej kariera napędzana jest żywą pasją i wysokimi aspiracjami. Nawet po ogromnym niepowodzeniu, kobieta nie traci swej ikry. Wie czego chce od życia. A przynajmniej wydaje jej się, że tak jest, bowiem gdy poznaje Ashera - początkowo zaledwie podmiot jej artykułu, życie Savannah wywraca się do góry nogami. Jeżeli chodzi o drugoplanowych bohaterów, mamy tutaj siostrę głównej bohaterki, Scarlet, którą nie do końca polubiłam. Niby była w porządku, ale mnie irytowała. Kreacja panny Potts również nie do końca przypadła mi do gustu - była to starsza pani, która wprost uwielbiała się wtrącać w życie naszych dwójki bohaterów. 


Pisząc, że ta książka wpłynęła na mój tok myślenia, będę z wami całkowicie szczera. Czuję, że coś się zmieniło w moim myśleniu - po zakończeniu Weterana uleciały ze mnie negatywne emocje w związku z moim... związkiem. Nowa wersja Pięknej i Bestii to love story, przywracające wiarę w miłość i ludzkość.  Powieść ta wyróżnia się spośród wielu innych romansów. Ma w sobie to coś, co sprawia, że na chwilę zatrzymujemy się i zaczynamy myśleć. Regnery posługuje się lekkim stylem, a w treść wplata wiele złotych myśli dotyczących tego, jak powinna wyglądać prawdziwa, bezwarunkowa miłość. Uroda to nie wszystko, bowiem prawdziwe piękno kryje się w duszy. Dodatkowo autorka zwraca uwagę na to, że aby coś zmienić w naszym życiu, musimy zacząć działać. To my musimy poprawić jego jakość.  

,,Problem z nadzieją polega tym, że musisz zaakceptować możliwość, że możesz nie otrzymać tego, na co tak desperacko masz nadzieję."

Uważam, że Weteran to nie tylko powieść dla kobiet, ponieważ opisana przez autorkę historia Ashera Lee może stanowić również dobry materiał dla osób, którym przytrafiła się podobna tragedia. To książka dla wszystkich weteranów, którzy wrócili do domu z uszczerbkiem psychicznym bądź fizycznym. Dla wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z własnymi kompleksami, dla wszystkich osób, które postanowiły z jakichś powodów zamknąć drzwi przed światem, oraz dla tych, którzy uważają, że nie zasługują na miłość. Weteran posiada wiele uniwersalnych znaczeń.   


Historia Ashera i Savannah jednocześnie łamie i skleja serce. Choć miejscami przewidywalna, wciąż równie mocno poruszająca. Mam nadzieję, że będę miała okazję poznać więcej tak cudownych książek. Polecam. 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe! 




komentarze

  1. Jak ja chcę to przeczytać ! Mam ja na oku od jakiegoś czasu. Kocham baśń o ,,Pięknej i Bestii" dlatego muszę ja dorwać w swoje ręce. Szczególnie teraz po Twojej recenzji już wiem, że muszę jak najszybciej zaopatrzyć się w ten egzemplarz <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama zakochałam się w tej książce! <3 Jest taka piękna i wzruszająca, a Asher jest uroczym facetem, którego ludzie nie słusznie oceniają na podstawie wyglądu :(
    Kocham "Piękną i Bestię", więc nie było opcji, bym i tej książki nie przeczytała <3

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wydaje mi się żeby była to pozycja dla mnie. Po przeczytanym ostatnio "Chłopcu z innej bajki" zrozumiałam (choć ta pozycja bardzo mi się podobała), że schematyczne romanse powinny być dla mnie czymś "od czasu" do czasu", a nie typem książek po które sięgam najczęściej. Lista romansów do przeczytania wydaje się więc zdecydowanie dłuższa i chyba nie umieszczę na niej "Weterana", który wydaje się czymś podobnych do znanych mi powieści.

    http://biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby nie moja bajka, bo rzadko sięgam po tego typu powieści, ale wydaje mi się, że jest w niej coś interesującego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja przejdę obojętnie obok tej okładki, zasadniczo od czasu dojrzewania i buzowania hormonów nigdy nie lubiłam takich napompowanych klat u chłopaków, podobali mi się dość szczupli wysocy chłopcy i tak już zostało, czego moja druga połówka jest idealnym przykładem hah ;p jednak mimo okładki zachęciłaś mnie a to niełatwa sztuka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już o tej książce i mam ja na swojej liście do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupełnie nie w moim stylu są takie tematy. Choć sama recenzja bardzo ciekawa i szczegółowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie za dużo tych Asherów? Chyba prześladuje mnie to imię, ale mimo to mam ochotę na poznanie tej książki. Brzmi ciekawie!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowna, wzruszająca książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię publikacje tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie, kiedy książka spełni pokładane w niej nadzieje. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie muszę sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo, wiedziałam, że jest to retelling "Pięknej i bestii", ale zdziwiło mnie, że bazuje również na tylu innych baśniach. Też lubię takie klimaty i ciężko przejść mi obojętnie koło takich książek. Myślę, że kiedyś po nią sięgnę :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że ją przeczytam :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Historia była naprawdę cudowna :) Bardzo mi się podobała i z chęcią wrócę do niej kiedyś ponownie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dopisuje na moją listę czytelniczą! Jest już bardzo długa, ale mimo wszystko wciąż coś do niej dopisuje wierząc, że kiedyś uda mi się wszystko przeczytać. Chyba nie jestem typowym molem książkowym, bo czasem czytam dużo, a zaraz odkłam je na bok, z braku chęci. Jednakże romanse zawsze mnie porywają i wzbudzają tak wiele cudownych emocji! W stałym związku muszą wystarczyć tylko te książkowe motyle w brzuchu, które wystarczająco mnie zadowalają :) Masz jakieś sposoby na taką niechęć do czytania?
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba raczej średnio lubię takiego rodzaju książki, jakoś takie okładki mnie odpychają :D
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/drzwi-na-zachod-mohsin-hamid.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mnie zaintrygowała Twoja opinia. Szczególnie informacja, że w tej historii mamy pewne zalążki baśni - coś co ja uwielbiam. Dodatkowo ciekawi mnie wątek weteranów wojennych - jestem ciekawa, czy w powieści zostanie jakoś szerzej opisany. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę nie moja bajka...a może się mylę?
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka z tego co czytam raczej nie dla mnie, ale może kiedyś sprawdzę ją i przekonam się naprawdę, czy przypadnie mi do gustu, czy nie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapisuję sobie tytuł i być może przeczytam :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety nie załapałam się na egzemplarz recenzencki, a potem całkowicie zapomniałam o tej książce. Jak znajdę chwilę, to może uda mi się ją przeczytać.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnóstwo książek napisała ta autorka. O_O
    Zaciekawiła mnie ta historia, ale obecnie nie mam ochoty na ten gatunek. xd Jednak koniecznie muszę zapisać sobie ten tytuł. ;)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  25. Romanse nie są moim ulubionym gatunkiem, ale ta książka brzmi zupełnie odmiennie! Chętnie ją przeczytam jeśli nadarzy się taka okazja, bo zdecydowanie uwierzyłam Ci gdy napisałaś, że to zmieniło Twoje spojrzenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja myślę, że to coś dla mnie i mogłaby mi się spodobać i mnie zachęciłaś. Z chęcią sięgnę po książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No i teraz jestem rozdarta ;) Pomijałam tę książkę przez samą okładkę - ten pan z gołą klatą wygląda jak z taniego romansidła/erotyku, których ostatnio wydaje się jakoś na potęgę. Ale z Twojego tekstu wynika, że to jednak coś całkiem innego... i kusisz, bo retellingi wszystkich klasycznych baśni i legend to coś, co do mnie bardzo przemawia. Muszę przyjrzeć się bliżej <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Podpisuję się pod twoimi słowami. Pięknie ujęłaś to co sądzę o tej książce :) Jedyne czego żałuję, to to, że narracja była trzecioosobowa. Ta historia aż się prosi o poznanie myśli i uczuć bohaterów od nich samych. Czekam na kolejny tom i mam nadzieję, że pojawi się szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio sporo wariacji na temat Pięknej i Bestii. Jakoś nie przepadam za romansami, mimo wszystko dla mnie większość jest schematyczna.

    OdpowiedzUsuń