Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 13 lutego 2019

201. Podniebna Pieśń, Abi Elphinstone

Książka, przy której kompletnie... odpłynęłam. Piękna okładka to zaledwie przedsmak tego, co kryje się w środku, bowiem historia bohaterów, jak i całego uniwersum to jedyna w swoim rodzaju baśń osadzona w mroźnej i mrocznej krainie - baśń, która rozgrzewa serce, intryguje i wciąga bez pamięci.

Porywająca, pełna magicznych przygód powieść, rozbrzmiewająca wśród dzikiej przyrody w mroźnej krainie Erkenwald. Gdzie wieloryby prześlizgują się między górami lodowymi, wilki polują w tundrze, a niedźwiedzie polarne wędrują po lodowcach. Trudno jednak dostrzec w Erkenwaldzie ludzi: ukrywają się, aby nie zostać więźniami okrutnej Królowej Lodu. Królowa skrywa sekret, który ma jej zapewnić nieśmiertelność: musi przed upływem roku pochłonąć głosy wszystkich mieszkańców Erkenwaldu. Eska i Flint mają niewiele czasu, aby namówić zwaśnione plemiona do wspólnej walki, odnaleźć mityczny róg należący do jednego z Bogów Nieba i wymyślić sposób, jak zagrać na rogu… z gwiazd. *

Abi Elphinstone dorastała w Szkocji, gdzie spędziła większość dzieciństwa na budowaniu kryjówek, przesiadywaniu w domku na drzewie i włóczeniu się po górskich dolinach. Gdy została wyrzucona ze swojego domku na drzewie, zaczęła studiować język angielski na Uniwersytecie w Bristolu, a następnie podjęła pracę jako nauczycielka. Jest autorką książek The Dreamsnacher, The Shadow Keeper i The Night Spinner, a także Podniebnej Pieśni. Kiedy nie zajmuje się pisaniem, udziela się jako wolontariuszka w organizacji dobroczynnej Beanstalk, odbywa spotkania w szkołach i podróżuje po świecie, poszukując inspiracji do kolejnych historii. Do jej ostatnich przygód zalicza się polowanie z orłami w Mongolii i jazda psim zaprzęgiem przez Arktykę. **


Wkraczając do świata tej powieści, czytelnik musi się przygotować na mroźną i mroczną wersję Krainy Lodu. Autorka rozpoczyna swą książkę od opowieści rodem z najpiękniejszych baśni - o Erkenwald, mroźnej krainie zamieszkanej przez trzy plemiona: Plemię Piór, Futer i Kłów, żyjących w harmonii. Niestety spokój burzy Królowa Lodu - niegdyś najmniejsza bogini wśród Bogów Niebios, która uciekła z konstelacji, a następnie została uwięziona przez Gwiazdę Polarną w lodzie. 

Abi Elphinstone czaruje florą i fauną typową dla arktycznego klimatu - rosomaki, piżmowoły, pardwy oraz listy polarne pozostawiają swe tropy na terenach królestwa Erkenwald, tuż obok magicznych istot: Iglaka, czy przerażających zjawogromów zerkających spod lodu. Rzeczywistość miesza się z fikcją, czyniąc tę historię niepowtarzalną, pełną nieszablonowości. Jeżeli poszukujecie niebanalnej historii, która wciągnie was bez reszty, to czym prędzej sięgajcie po Podniebną Pieśń. Najmocniejszymi elementami powieści są: kreacja bohaterów, którzy są świetnym materiałem na autorytet; oraz plastyczne pióro autorki, dzięki któremu czytelnik bez problemu może wyobrazić sobie bezdrzewne, rozległe tereny tundrowe pokryte śniegiem, wysokie klify, czy głębokie lasy tajgi. Wyobraźnia autorki jest wręcz namacalna - tak pięknie i bezbłędnie oddana w słowie. 

''Tam, gdzie najtrwalsi podróżnicy nie zostawili śladów swoich stóp i gdzie nie sięgają najdalsze mapy, leży królestwo Erkenwald.''

Mroźne królestwo spowite czarną magią, młodzi bohaterowie pełni odwagi, oraz nieprzewidywalna akcja. Eska i Flint to bohaterowie, których nietrudno pokochać i kibicować im z całego serca. Dzieciom towarzyszą zwierzęta - lis Kamyczek oraz orlica imieniem Balapan, które pomagają, jak tylko potrafią oraz niejednokrotnie wspaniale rozładowują napiętą sytuację. Co więcej, całe królestwo Erkenwald stara się na swój sposób ułatwić wykonanie jakże odpowiedzialnego, a przede wszystkim arcytrudnego zadania, jakim jest uratowanie całej krainy! Przekaz powieści jest zatem łatwy do rozszyfrowania: razem możemy zdziałać więcej. 


Podniebna Pieśń to wyjątkowa historia o niesamowitej i pięknej przyjaźni, odwadze, poświęceniu, zdradzie i poszukiwaniu własnej tożsamości - swojego miejsca na świecie pełnym etykietek. Niebanalny pomysł Abi Elphinstone łączy się z jej pięknym, bajkowym stylem. W efekcie uzyskujemy historię, która trafi prosto w serca czytelników - nawet tych bardzo wymagających. Podniebna Pieśń nie jest kolejną zwykłą książką - to tunel przenoszący czytelnika do zupełnie innego świata - przecudny retelling Królowej Śniegu pełen mrozu, lodu i magii. 

* lubimyczytac.pl
** opis wydawcy

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu Wilga!

komentarze

  1. Właśnie przed chwilą oglądałam zwiastun Krainy Lodu II :D ksiażka wydaje się być ciekawa! Myślę, że nawet bardziej niż mi , przypadłaby do gustu mojej mamie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zimowe opowieści, więc może :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    Eli z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się skuszę ale chyba tej zimy nie zdążę :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już zostałam zachęcona samą okładką, ale po Twojej recenzji przepadłam całkiem. Mój stos hańby chyba właśnie sięgnął sufitu, ale muszę tę ksiązkę do niego dorzucić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka faktycznie urzeka. Zaintrygowała mnie, uwielbiam bajkowy klimat, więc myślę, że książka by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce, a wygląda na to, że naprawdę warto. Będę musiała się nią zainteresować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie przed chwilą czytałam u innej blogerki recenzję tej książki. Widzę i u Ciebie, że to historia warta poznania, z morałem. Zdecydowanie jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie takiej książki teraz potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem na tak :D Z chęcią bym taką książkę przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tę książkę i chociaż dostrzegłam jej urok, to nie mogłam się nią nacieszyć podczas czytania. Nie wiem dlatego tak było 🤷🏼‍♀️. Za jakiś czas chciałabym ją przeczytać jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna opowieść - również byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tę publikację, czytałam. Jestem nią oczarowana. Czytałam ją jednym tchem. Przepiękna opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię taki klimat, a okładka naprawdę przyciąga wzrok :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz widzę tę książkę. Podoba mi się okładka, a i treść wydaje się bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wrażenie, że to trochę taki klimat jak w Narnii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Recenzja ciekawa, ale mimo wszystko to chyba nie jest książka dla mnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. już sama okładka bardzo mnie zachęca, jest taka klimatyczna! chętnie przeczytałabym taką baśń! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Okładka cudo ☺ w wolnej chwili, będę ją chciała przeczytać ☺

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że i mnie ta książka wciągnie. Na pewno po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To wspaniałe, że są takie piękne opowieści dla młodszych czytelników! Że uczą i bawią jednocześnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem oczarowana już samą okładką tej książki, a co dopiero treścią.

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka czeka na zrecenzowanie. Okładka piękna, treść również mnie pozytywnie zaskoczyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ta książka to moje marzenie, posiada wszystkie cechy, które sprawią, że jej lektura pochłonie mnie do reszty. Niesamowity klimat i zimowa aura robią wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  24. Już sama okładka przyciąga mój wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O rany, jeśli tylko w fabule pojawia się jakaś mitologia (mityczne rogi? bogowie nieba?), to jest ogromna szansa, że prędzej czy później i ja przeczytam tę książkę. Już sam Erkenwald musi być krainą, w której chcę się znaleźć choć na moment!

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ta okładka jest fantastyczna! Nie mogę uwierzyć, że wcześniej jakoś w ogóle nie zwróciłam uwagi na tę książkę!

    Pozdrawiam gorąco
    iskraczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Same pozytywy czytam na ttemat tej książki. Przyjdzie a nią czas ;) mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ostatnio mam wrażenie, że wszędzie widzę recenzje tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam takie książki, pełne magii o baśniowym charakterze. Z przyjemnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Raczej nie czytam książek fantastycznych, ale kto wie może kiedyś... Na dzień dzisiejszy jednak wiem, że po nią nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  31. Sporo dobrego słyszałam o tej książce. Muszę się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  32. O jak ja lubię tego typu historie :) Z chęcią sięgnęłabym po taką książkę:)a okładka - przyciąga wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zapowiada się ciekawie. chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta książka zbiera tak pozytywne recenzje w blogosferze, że aż nie mogę się doczekać, kiedy sama ją wreszcie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie opowiedziałaś o tej książce, że z przyjemnością zanurzę się w tej basniowej krainie

    OdpowiedzUsuń
  36. Choć od książki powiewa nieco chłodem, którego ostatnio mamy aż nadto (pogoda nie umie się zdecydować, ehh...), jednak od dłuższego czasu mam ją na uwadze. Każda kolejna pozytywna recenzja jeszcze bardziej pobudza moją ciekawość. Ajj, jak ja bym chciała już teraz zagubić się w tej baśniowej krainie... ;)

    OdpowiedzUsuń