Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 9 lutego 2018

11 serii fantastycznych, które chcę przeczytać!

Podobnie jak literaturę klasyczną, uwielbiam fantastykę. Przez lata nazbierało mi się trochę serii, po które nie sięgnęłam, a które wciąż bardzo chcę przeczytać. Poniżej znajduje się zestawienie jedenastu serii fantastycznych, które chcę przeczytać. 

1. SERIA LUX, JENNIFER L. ARMENTROUT
Oni nie są tacy jak my…
Kiedy przeprowadziliśmy się do Zachodniej Wirginii, zanim zaczęłam mój ostatni rok w szkole, musiałam przyzwyczaić się do dziwacznego akcentu, rwącego się łącza internetowego i całego morza otaczającej mnie nudy... Aż do momentu, kiedy spotkałam mojego nowego, wysokiego sąsiada o niesamowitych, zielonych oczach. Wtedy sprawy zaczęły obierać zupełnie inny kierunek... 
Ale kiedy zaczęłam z nim rozmawiać zrozumiałam, że Daemon jest wyniosły, arogancki i doprowadza mnie do szału. Zupełnie nam nie po drodze. Zupełnie. Jednak kiedy prawie nie zginęłam, a Daemon dosłownie zamroził czas, cóż... stało się coś zupełnie niespodziewanego…
Wpadłam w kłopoty, groziło mi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jedyną szansą, żebym wyszła z tego cało, było trzymanie się blisko Daemona, aż przygaśnie blask… Jeśli oczywiście sama go wcześniej nie zabiję.

2. SERIA OBCA, DIANA GABALDON
Miłość silniejsza niż czas.
Akcja tej sugestywnej powieści, pełnej zwrotów i zaskakujących zdarzeń, rozpoczyna się w roku 1945. Claire Randall, jeszcze niedawno wojenna pielęgniarka, spędza wakacje w Szkocji. Dotknąwszy starego kamienia, nieoczekiwanie... przenosi się w przeszłość. Trafia w niespokojne czasy, znaczone wojną domową, przesądami i szaleństwem czarów. Nie ma pojęcia, jak odnaleźć się w roku 1743. I nie wie, że w nowym i niezrozumiałym świecie czeka miłość jej życia: Jamie, z którym los połączy ją na dobre i na złe. 
Portret wspaniałej, silnej kobiety, niezapomniana love story i kapitalnie odmalowana rzeczywistość zachwyci miłośników przygód, romansów i powieści historycznych.

3. HARRY POTTER, J. K. ROWLING
Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia.

4. DARY ANIOŁA, CASSANDRA CLARE
Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela.
Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. W swoich obowiązkach są wspomagani przez tajemniczych Cichych Braci. Cisi Bracia mają zaszyte oczy i usta i rządzą Miastem Kości, nekropolią znajdującą się pod ulicami Manhattanu, w której leżą zmarli Łowcy. Cisi Bracia prowadzą archiwa wszystkich Łowców Cieni, jacy kiedykolwiek żyli. Strzegą również trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich.

5. PIEŚŃ LODU I OGNIA, GEORGE R. R. MARTIN
W Zachodnich Krainach o ośmiu tysiącach lat zapisanej historii widmo wojen i katastrofy nieustannie wisi nad ludźmi. Zbliża się zima, lodowate wichry wieją z północy, gdzie schroniły się wyparte przez ludzi pradawne rasy i starzy bogowie.
Zbuntowani władcy na szczęście pokonali szalonego Smoczego Króla, Aerysa Targaryena, zasiadającego na Żelaznym Tronie Zachodnich Krain, lecz obalony władca pozostawił po sobie potomstwo, równie szalone jak on sam... Tron objął Robert - najznamienitszy z buntowników. Minęły już lata pokoju i oto możnowładcy zaczynają grę o tron.

6. TRYLOGIA KLĄTWY, DANIELLE L. JENSEN
Od pięciu stuleci trolle nie mogą opuszczać miasta pod ruinami Samotnej Góry. Więzi je klątwa czarownicy. Przez wieki wspomnienia o ich mrocznej i złowrogiej magii zatarły się w ludzkiej pamięci. Niespodziewanie pojawia się przepowiednia o związku, który złamie potężne zaklęcie. W Cécile de Troyes rozpoznano kobietę z przepowiedni. Zostaje więc porwana i uwięziona pod górą. Od pierwszej chwili w podziemnym mieście dziewczyna myśli tylko o jednym – o ucieczce. Trolle, które ją uprowadziły, są jednak inteligentne, szybkie i nieludzko silne. Porwana musi czekać na właściwy moment i stosowną okazję.

7. SERIA DWÓR CIERNI I RÓŻ, SARAH J. MAAS 
Dziewiętnastoletnia Feyre jest łowczynią – musi polować, by wykarmić i utrzymać rodzinę. Podczas srogiej zimy zapuszcza się w poszukiwaniu zwierzyny coraz dalej, w pobliże muru, który oddziela ludzkie ziemie od Prythian – krainy zamieszkanej przez czarodziejskie istoty. To rasa obdarzonych magią i śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń, która przed wiekami panowała nad światem.
Kiedy podczas polowania Feyre zabija ogromnego wilka, nie wie, że tak naprawdę strzela do faerie. Wkrótce w drzwiach jej chaty staje pochodzący z Wysokiego Rodu Tamlin, w postaci złowrogiej bestii, żądając zadośćuczynienia za ten czyn. Feyre musi wybrać – albo zginie w nierównej walce, albo uda się razem z Tamlinem do Prythian i spędzi tam resztę swoich dni.

8. DOTYK JULII, TAHEREN MAFI
„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę. Kłamię – oto, czego mu nie mówię. Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem. Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.

Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija. Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha.

9. TRYLOGIA WŁADCA PIERŚCIENIA, J. R. R. TOLKIEN
"Władca Pierścieni" to jedna z najbardziej niezwykłych książek w całej współczesnej literaturze. Ogromna, z epickim rozmachem napisana powieść wprowadza nas w wykreowany przez wyobraźnię autora świat - fantastyczny, lecz ukazany wszechstronnie i szczegółowo, równie pełny i bogaty jak świat realny. Przykuwająca uwagę i wzruszająca, zabawna, choć momentami także przerażająca, opowieść ta rzuca na czytelnika czar, od którego nawet po zakończeniu lektury trudno się uwolnić.

10. SERIA SZKLANY TRON, SARAH J. MAAS
Celaena Sardothien odbywała ciężką karę za swoje przewinienia wystarczająco długo, by przyjąć propozycję, z której nie skorzystałby nawet szaleniec: jej dożywotnia niewolnicza praca w kopalni soli nie musi kończyć się dopiero z dniem jej śmierci, jeśli tylko dziewczyna zdecyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. To będzie walka na śmierć i życie, ale Celaenie nieobce są tajniki fachu zawodowego mordercy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników: złodziei, zabójców i wojowników, najlepszych w całym królestwie. Szanse na pomyślne przejście wszystkich etapów turnieju są niewielkie, ale Celaena nie ma nic do stracenia.

Czy czytaliście którąś z tych serii?

komentarze

  1. Znam serię Lux i bardzo mi się podoba. Została mi juz ostatnia część, niestety. :( Mam w planach także poznać dalszą historią Darów anioła, bo czytałam bardzo dawno część pierwszą i tak jakoś stanęłam na niej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 4, 5, 6 ,7 i 10 też mam w planach :D I dopiero teraz uzmysłowiłam sobie... że tego jest sporo! :o
    Serię o Harry'm czytałam i polecam z całego serducha <3 Filmy są świetne, ale książki są jeszcze lepsze *.*
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam bo mnie do fantastyki wogóle nie ciągnie :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dary Anioła, Dotyk Julii i Szklany tron czytałam i wszystkie mi się podobały. Z Władcy Pierścieni tylko pierwszy tom i spasowałam, bo niezbyt mnie wciągnęło i język ciężki. Też mam w planach serię Lux, Dwór Cierni i Róż, i Trylogię klątwy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyka to nie moja bajka niestety.

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko kochana, Harry Potter w pierwszej kolejności!
    A od siebie tylko dodam że w Darach Anioła pojawiają się postacie z Diabelskich Maszyn, więc jeśli nie czytałaś to polecam od nich zacząć - i swoją drogą to uważam że Maszyny są dużo lepsze od Darów :)

    No i moja ukochana Saga Pieśni Lodu i Ognia <3 Jeśli oglądałaś serial to nie ma co się przejmować, w książce pewne rzeczy są zupełnie inaczej niż przedstawili to scenarzyści serialu :)

    Julia tez była bardzo fajna! Boże, tyle dobroci przed Tobą! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z twojej listy przeczytałam tylko Pottera. Na resztę również mam ochotę! Na szczęście "Szklany tron" czeka na mnie na półce, jak również trzy części serii "Obcej". Jednak trochę przeraża mnie grubość tych książek. :D

    exploringwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. LOTRa przeczytać trzeba, Martina warto, Pottera też przez wzgląd na to, jak jest znany. Reszta to raczej młodzieżówki, które raczej nie są najwyższych lotów. W tym na pewno wysokich lotów nie jest Maas, na którą jestem mocno cięta od dłuższego czasu XD

    OdpowiedzUsuń
  9. Harrego oczywiście czytałam. Dary anioła zaczęłam. Dotyk Julii - przeczytane, całkiem przyjemne, polecam.

    Pozdrawiam ;)
    uwiezionawmroku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. To ja tylko pozwolę się spytać, jako że fantastyki raczej się nie tykam nie licząc..

    JAK TO NIE CZYTAŁAŚ POTTERA :D

    Pozdrowionka!
    myslizaczytanej.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Dotyk Julii zaczęłam czytać, ale zniechęciła mnie narracja i odłożyłam. Lux i Dary odłożyłam w przedostatnim tomie i nigdy do nich nie wróciłam. Harry'ego przeczytałam po kilka razy, a Dwory i Szklany tron - mam na półce pierwsze części.

    OdpowiedzUsuń
  12. 2,4,6 i 10 to tez moj must read :-)
    Czytalam tylko Dwor cierni, ktora uwielbiam. I Dotyk Julii, ktory nie przypadl mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  13. No to od początku:
    1. Z serii Lux czytałam tylko dwie pierwsze części, ale raczej nie będę ich kontynuować. Po pierwsze niewiele już z nich pamiętam, a po drugie nie była to jakaś bardzo cudowna historia, a bardziej przeciętna.
    2. Obcą też planuję :) Kiedyś xD
    3. HP <3
    4. DA <3
    5. Grę o Tron też kiedyś przeczytam.
    6. Porwana pieśniarka mnie rozczarowała :/
    7. Z Dworów został mi ostatni tom do przeczytania <3
    8. Dotyk Julii to też bardziej przeciętniak według mnie.
    9. Władcę pierścieni też kiedyś chciałabym przeczytać :D
    10. Szklany tron jest super <3

    OdpowiedzUsuń
  14. "Dotyk Julii" nie dla mnie, ponieważ przeczytałam i mi się nie do końca podobała.
    "Harry Potter" Och ja ja go kocham !!
    "Gra o Tron" hmm... jednak pasuję
    a "Dwór..." Jest jeszcze przede mną.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko Szklany tron który kurzy sie na półce jest dla mnie do przeczytania. Albo mam wiekszosc z tego co podalas przeczytane, albo w sumie mnie nie ciągnie do reszty :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam cztery pierwsze tomy serii Lux i na tamten moment je uwielbiałam, chociaż czwarty już był trochę przesadzony jak dla mnie i to jest główny powód, dla którego jeszcze nie dokończyłam tej serii. "Porwaną pieśniarkę" mam w planach, a ACOTAR właśnie czytam i jestem bardzo zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  17. Również mam wielką ochotę na serię "Lux, bo niejednokrotnie trafiałam na genialne cytaty pochodzące z tych książek.
    Miałam też w planach "Obcą", ale przeraża mnie grubość kolejnych tomów.
    "Harrego Pottera", "Dary anioła", "Trylogię klątwy" "Dwory..." oraz serię "Szklanego tronu" czytałam i wszystkie polecam ci z całego serduszka! Są wspaniałe!
    "Pieśń lodu i ognia" jeszcze przede mną. Do tej pory zapoznałam się dopiero z 1 tomem, który był genialny, więc mam ochotę na więcej.
    Duże wyzwanie przed Tobą, ale powiem ci, że warto!

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama mam w planach większość z tych serii.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam w planach SERIĘ: DWÓR CIERNI I RÓŻ oraz SERIĘ: LUX.

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam kilka tych serii, przede wszystkim Dary Anioła i Harry'ego Pottera, które ci bardzo polecam. Lux i Obcą chciałabym sama przeczytać, może niedługo się uda!
    Powodzenia!
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  21. Od siebie polecam gorąco wszystkie wymienione serie, chociaż naciskam na Maas! Jest niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam Dwory i chociaż nie lubię tego gatunku to po prostu się zakochałam <3 Dotyk Julii też bardzo przyjemnie wspominam chociaż Dary Anioła jeszcze bardziej mi się podobały (w przeciwieństwie do filmu).

    OdpowiedzUsuń
  23. Serię Lux też mam w planach, podobnie jak Pieśń Lodu i Ognia. Harry'ego Pottera czytałam w dzieciństwie i naprawdę mi się podobał. Aktualnie próbowałam wrócić i to już nie to samo. "Dary Anioła" to dla mnie dramat, strasznie słabo napisane :/

    OdpowiedzUsuń
  24. Serii "Lux" nie polecam, na początku to słabo skrywana podróba "Zmierzchu", a dalej już nie czytałam, chociaż podobno jest lepiej. "Dary Anioła" przeczytałam niemal całe, ale z perspektywy też wydaje mi się to strasznie słabe. Natomiast "Harry'ego Pottera" polecam z całego serduszka, a "Pieśń Lodu i Ognia" też niczego sobie. ;P

    OdpowiedzUsuń
  25. W planie na ten rok mam Dwory. Szklany tron w bliżej nieokreślonej przyszłości. Jeszcze w tym roku chcę przeczytać pierwszą część Harry'ego Pottera.

    OdpowiedzUsuń
  26. "Harry Potter" to z pewnością ciekawa propozycja, ale wytrawny czytelnik po trzeciej części potrafi już rozpoznać schemat i w połowie powieści zna już zakończenie.
    Co innego cykl Tolkiena I nie chodzi tylko o Władcę pierścieni, ale i Silmariilion oraz Hobbita. Bez Tolkiena nie byłoby współczesnego fantasy. Z moich doświadczeń czytelniczych mogę polecić książki Andre Norton z cyklu "Świat czarownic" oraz "Eragona" i kolejne książki Christofera Paoliniego.

    OdpowiedzUsuń
  27. Uff... nie jestem jedyna, która nie czytała Harrego Pottera (jak wchodził na polski rynek, byłam już "zbyt dorosła", aby czytać książki dla dzieci...
    Też mam w planach się za nią zabrać. Chciałabym też przeczytać "Porwaną pieśniarkę" 0 pierwszy tom baaardzo mi się podobał, ale nie wiem czemu nie sięgnęłam po kolejny :(

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kurczę, Lux!!! Jest przewidywalna i w ogóle, i w ogóle, ale co tam!!! Ja kocham całym sercem <3 Spędziłam z nia takie wspaniałe chwile achhh <3
    Czytałam pierwszy tom Obcej - i polecam :D Realia historycznie zostały naprawdę porządnie przedstawione i dzięki tej książce kocham Szkocję haha :D To niezły grubasek i czasem występują przydługawe opisy, ale mnie się podobało. Bardzo ^_^
    Co do Darów Anioła - przeczytałam pierwsze trzy tomy i jakąś połowę czwartego. O ile pierwszy trzy wręcz pochłonęłam, cały ten świat przedstawiony mnie pochłonął, tak czwarty tom był już ciągnięty na siłę i akcja była niczym flaki z olejem. Nie wiem, może kiedyś jeszcze wrócę do kontynuowania tej serii. Może.
    Przeczytałam Porwaną pieśniarkę - i to nawet stosunkowo niedawno. To był schemat na schemacie, ale nie czytało mi się źle. Przyjemna, lekka lekturka i fajnym dodatkiem na pewno były trolle ^_^
    Z Dotyku Julii czytałam pierwszy tom - choć mam w planach zapoznać się też z pozostałymi - ale mnie nie porwał. Bohaterowie jacyś nie ten teges, sama akcja też wcale nie była porywająca. Ale mówią, że dalej jest lepiej, więc kiedyś przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  29. O "Obcej" dużo słyszałam i też miałabym ochotę ją przeczytać. Serię o Harrym zaczęłam jakiś czas temu i jeszcze trochę przede mną, a z "Gry o tron" został mi jeszcze jeden tom z tych co już wyszły. Poza tym z tych cyklów, o których wspomniałaś chciałabym przeczytać również "Dwór Cierni i Róż" oraz "Władcę pierścieni"

    OdpowiedzUsuń
  30. Serię Lux znam, nawet mi się spodobała, tak samo jak serię o Julii. Co do Dworu za mną dopiero jedna część tak jak Pieśniarki, więc te dwie serie na pewno kiedyś przeczytam całe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Moja lista zgadza się z Twoją, oprócz serii Lux, którą też już sobie dopisałam ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  32. Dary Anioła i Lux mnie niestety nie przekonały. Szklany Tron próbowałam czytać, ale ciężko mi szło :( Podobnie z Grą o tron. Z Władcą pierścieni właśnie walczę :D A Dwór cierni oraz Obcą mam w planach :) Trylogię klątwy zaczęłam i jest całkiem niezła.

    OdpowiedzUsuń
  33. ,,Dwory" są okropne, zupełnie nie polecam, chyba że masz ochotę na powieść, w której wszystko kręci się wokół dylematów głównej bohaterki, miłości i seksu.
    Ze ,,Szklanym Tronem" jest trochę lepiej, jeśli nie jest się wymagającym czytelnikiem, bo historia jest raczej lekka, a świat przystępny. :)

    Pozdrawiam,
    Iza z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  34. Potter, Władca - to już klasyka, obie lubię, do Pottera planuję w najbliższym czasie wrócić. Świetna sprawa i "przeczytaj koniecznie" ;) Z niewymienionych polecam jeszcze Zastępy Anielskie Kossakowskiej <3
    Pozdrawiam,
    Ewelina z "Gry w Bibliotece"

    OdpowiedzUsuń
  35. Koniecznie polecam Dar Julii ♥

    OdpowiedzUsuń
  36. Czytałam Lux, genialna seria, na pewno ci się spodoba :D

    http://weronikarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Serię Lux zaczęłam jakiś czas temu, jednak zakończyłam na drugim tomie. Sama nie wiem czemu nie wzięłam się za kontynuację, bo dwójka skończyła się nieźle. Harrego też chcę w końcu przeczytać. I mam nadzieję, że w tym roku chociaż zacznę. Dary anioła na razie odstawiłam na bok. Ilość tomów mnie lekko przeraża :D Książki Sarah J. Mass większość osób poleca i jest nimi zachwycona, więc sama jestem ciekawa o co cały szum. Dotyk Julii mam nadzieję również zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Czytałam Harrego Pottera, Grę o tron, Dwory, Szklany tron i dwie pierwsze części Trylogii Klątwy z czego pierwsza jeszcze mi się podobała, przez drugą ledwie przebrnęłam, a trzeciej wgl nie zaczęłam :D Bardzo chciałabym przeczytać serię Obca Diany Gabaldon, ale to takie grubasy,że nie wiem kiedy znajdę czas! Pozdrawiam i zostaje na dłużej Natalia bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Kilka z tych serii mam już za sobą! Z wymienionych chciałabym przeczytać "Pieśń lodu i ognia". Myślę, że pokochałabym te książki tak samo jak serial :)


    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2018/02/przedpremierowoslammmed-colleenhoover.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Czytałam 1 tom serii Lux, ale niestety niezbyt mnie porwała więc po kontynuację nie sięgam. Oprócz tego czytałam też cały cykl Dary Anioła, który bardzo miło wspominam i polecam :) Również "Gra o tron" pierwszy tom za mną. Niestety strasznie ciągło mi się czytanie, więc ciąg dalszy sobie daruję. Ze "Szklanym tronem" było podobnie - również zaprzestałam po pierwszym tomie. Bardzo chcę jednak nadrobić Harrego Pottera oraz przeczytać serię "Obca".

    OdpowiedzUsuń
  41. Harrego kiedyś czytałam, ale było to daaaawno, dawno temu i chciałabym do niego wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja też mam w planach Harrego Pottera! To moje wielkie postanowienie noworoczne!

    OdpowiedzUsuń