Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

wtorek, 14 sierpnia 2018

151. English matters - wydanie specjalne (27/2018)

Przegląd prasowy sierpnia. Dzisiaj sprawdzimy co English matters przygotowało dla swoich czytelników w dwudziestym siódmym wydaniu specjalnym! 

Najnowsze wydanie specjalne, jak sam tytuł mówi, skupiony jest na speakingu. W This and that czytelnicy znajdą cztery krótkie teksty: 

  • PC is for Politically Correct 
  • Nothing to Speak of
  • Comic Strip: On the Plane
  • Origins of Language, or Why Did We Start Speaking?


Pierwszy tekst dotyczy języka wolnego od wulgaryzmów i słów, bądź wyrażeń, które mogą kogoś obrazić. Drugi przedstawia czytelnikowi tekst z różnymi zastosowaniami czasownika speak. Comic Strip: On the Plane przedstawia w obrazkach sytuacje, które mogą zdarzyć się w samolocie, np. proszenie stewardessy o pomoc w znalezieniu miejsca. Ostatni tekst (Origins of Language, or Why Did We Start Speaking?) spodobał mi się najbardziej. Przedstawia on pochodzenie początki funkcjonowania języka, teorie Robina Dunbara dlaczego zaczęliśmy mówić.

W People and Lifestyle znajdziemy: 

  • Who Am I Talking to?
  • Every Man to His Taste
  • Speaking with a Twist
Artykuł Who Am I Talking to? dotyczy akcentów. Według Owena Williamsa nauka rozróżniania ich i rozwinięcie własnego akcentu pozwoli ulepszyć nasze umiejętności mówienia i rozumienia w obcym języku. W tekście znajduje się kilka interesujących informacji na temat brytyjskiej, amerykańskiej i australijskiej odmiany języka angielskiego. Prócz tego znajduje się tutaj intrygująca ciekawostka na temat Johnnego Deppa. Every Man to His Taste to tekst Jonathana Sidora, w którym znajduje się wiele słówek dotyczących różnorodnych tematów, m.in. sportu, zdrowia, pracy czy jedzenia. Ostatni artykuł Speaking with a Twist dotyczy języka w użyciu humorystycznym. 


Culture zawiera tylko jeden artykuł:

  • He Had a Dream
Zapewne niektóre osoby wiedzą, czego on dotyczy. I Have a Dream to jedna z najpopularniejszych i najpiękniejszych przemów. Jonathan Sidor postanowił przyjrzeć się z bliska temu fenomenalnemu przemówieniu Martina Luthera Kinga. 

Sekcja Skills kryje w sobie dwa teksty: 

  • Game Your Way to Speaking
  • Speaking for Singles
Oba bardzo przypadły mi do gustu. Pierwszy przedstawia gry, dzięki którym możemy ulepszyć naszą umiejętność mówienia w języku angielskim. Propozycje przygotowane przez autorów magazynu mogą się idealnie sprawdzić podczas zajęć grupowych bądź indywidualnych zarówno z dorosłymi, jak i dziećmi. Speaking for Singles z kolei zawiera propozycje sposobów nauki języka angielskiego samemu. Jak widać, zauważalne efekty możemy pozyskać nie tylko dzięki lekcjom z native speakerem. 

Conversation matters posiada jeden tekst:

  • Let's talk about sex

Sekcja Language to:

  • No Stress About Stress
  • Spoken Threesomes
  • I'm a Survivor
Według mnie, najlepszy z nich jest Spoken Threesomes prezentujący czytelnikowi trzy sposoby powiedzenia czegoś, np. w sposób grzeczny, niegrzeczny lub wulgarny.

Travel: 
  • Learn English Abroad
Ostatnia sekcja to Leisure, czyli czas wolny, odpoczynek: 

  • To-Watch-List 
  • Rack Your Brain
Artykuł zawiera listę filmów i seriali, dzięki którym podniesiemy poziom naszego języka angielskiego. Natomiast w Rack Your Brain możemy sprawdzić, czy udało nam się przyswoić cokolwiek z treści magazynu. 


(klikając w powyższy tekst zostaniesz przeniesiony na stronę kiosku Colorful Media)

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media! 

komentarze

  1. Świetny sposób na naukę języka angielskiego!
    monikaaszczesna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te gazetę :) pozdrawiam cieplutko :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam magazyny tego wydawnictwa :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdę powiedziawszy nie wiem jak mam Ci dziękować. Ja, anglistka (!!!) dowiaduję się na Twoim blogu o istnieniu czasopisma, które okazuje się być dla mnie perełką. O jego wartości napisałaś tak precyzyjnie i wartościowo, że natychmiast stałam się jego fanką. A skoro znajduję tutaj takie skarby, oczywiście natychmiast wkraczam w świat Obserwatorów :) Dziękuję i pozdrawiam najgoręcej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę mieć to czasopismo. Dziękuję za uświadomienie, ze jest takie cudo

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam je,ale nie w tym języku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu skusić się na tą gazetę - wniesie do mojego życia więcej niż te kolorowe magazyny;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem właśnie w trakcie lektury tego magazynu i bardzo pozytywnie mnie zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To czasopismo mogłoby mi się spodobać :)
    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię te czasopisma :) Tego numeru jeszcze w łapkach nie miałam, ale wszystko do nadrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w najbliższych planach ten magazyn, na razie skończyłam czytać English Matters 71/2018 :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe jest to, że są tu kory QR i można posłuchać wymowy. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jako mnie nie ciągnie do takich magazynów, ale może kiedyś :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny sposób na naukę języka obcego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Może w końcu kupię ten magazyn😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś chciałam sięgać po ten magazyn, ale doktorat mnie tak wyuczył języka, że już nie potrzebuję XD

    OdpowiedzUsuń
  17. Poprzednie numery mi się podobały, a ten trafia w moją tematykę, więc tym chętniej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś dla mnie. Lubię taką naukę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje mi się, że zapewnia całkiem przyjemną naukę :D Z chęcią zainwestuję i zamówię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za przypomnienie, kiedyś sporo buszowalam za magazynami anglojęzycznym. A najlepsze jest to, że jakieś 8-10 lat temu to było wyzwanie. A teraz kiedy dostępność jest nieporownywalna to o nich zapomniałam!

    OdpowiedzUsuń