Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 20 czerwca 2018

7 grzechów głównych BOOK TAG

Ostatnio udało mi się trafić na kolejny bardzo fajny tag książkowy. Tym razem mamy tylko siedem pytań bezpośrednio związanych z siedmioma grzechami głównymi: pychą, chciwością, nieczystością, zazdrością, obżarstwem, gniewem i lenistwem. Sprawdźcie, jak te przewinienia wyglądają u książkoholika! 

PYCHA: O jakiej książce mówisz najwięcej, kiedy chcesz zabrzmieć jak bardzo inteligentny czytelnik?

Hrabia Monte Christo. Rok temu miałam ogromną fazę na historię Edmunda Dantes i często mówiłam o tej książce - zwłaszcza, gdy poruszano temat literatury klasycznej. W tej powieści mamy zawartych masę motywów literackich i wciąż można odkrywać ją na nowo.  

CHCIWOŚĆ: Jaka jest najtańsza i najdroższa książka na twojej półce.

Moje najdroższe książki to trylogie zawarte w jednym tomie. Kupiłam takich pakiecików kilka, m.in. Igrzyska Śmierci, Niezgodną oraz ilustrowane wydanie Władcy Pierścieni. Najtańsza książka? Zużyte wydanie Poczty doktora Dolittle z 1957 roku, które kupiłam podczas wycieczki szkolnej do miejskiej biblioteki za całą złotówkę




NIECZYSTOŚĆ: Jakie cechy charakteru uważasz za najbardziej atrakcyjne u bohatera?

Lubię, gdy autor stawia przede mną bohatera męskiego typu bad boy, ale takiego, który dla swojej kobiety potrafi zachowywać się zupełnie inaczej. Szczery, odważny, potrafiący coś poświęcić, autentyczny.  

ZAZDROŚĆ: Jakie książki najbardziej chciałabyś dostać jako prezent?

Dobrze, że w pytaniu mamy liczbę mnogą, bo w moim przypadku nigdy nie kończy się na jednej książce, którą najbardziej chciałabym dostać w prezencie. No to zaczynamy... seria o Harrym Potterze, seria Wiedźmin; Without Merrit, November 9, Ugly Love oraz Confess od Collen Hoover, Toń Marty Kisiel. Ucieszyłabym się również z powieści Neila Gaimana (najbardziej z Gwiezdnego pyłu), Małej baletnicy Mroka i serii Królewskie źródło Jeffa Whellera. Gdybym tak jeszcze chwilkę posiedziała, to pewnie tych tytułów byłoby znacznie, znacznie więcej... 

OBŻARSTWO: Jaką książkę możesz pożerać cały czas?

Cały czas? Ciężko powiedzieć, ale z przyjemnością powróciłabym do Igrzysk śmierci



GNIEW: Z jakim autorem masz relacje love/hate? (Jednocześnie kochasz i nienawidzisz.)

Na szczęście z żadnym. Przynajmniej póki co.

LENISTWO: Czytanie jakiej książki zaniedbałaś właśnie przez lenistwo?

Oj wiele było takich. Dosyć sporo lektur szkolnych - aktualnie raczej udaje mi się szybko połykać książki, a moim głównym wrogiem jest brak czasu, a nie lenistwo... 


komentarze

  1. Ale fajny tag !! Nie pogniewasz się jak zrobię go też u siebie na blogu? :p
    Ja też uwielbiam igrzyska czytałam je dwa albo trzy razy plus oczywiście wielokrotnie wracałam do fragmentów :D Hrabiego Monte Christo muszę poznać, tylko potrzebuje jakiegoś przyjemnego wydania z większymi literkami. Te stare zniszczone maja strasznie marna czcionkę :/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Igrzysk śmierci" jeszcze nie czytałam, ale mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy tag. Całkiem możliwe, że zrobię go u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super tag :D Ciekawe pytania i odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Udzieliłaś naprawdę ciekawych odpowiedzi, przyjemnie się czytało, dziękuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny tag :) sama próbowałam dopasować swoje odpowiedzi, ale chyba miałabym z tym problem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy tag! Też mam ochotę przeczytać raz jeszcze Igrzyska Śmierci, tylko problem w tym, że mam wielgachny stos książek :D

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie czytało się ten tag :)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przyjemny tag i na pewno go sobie podkradnę ^^
    Magdoszopedia

    OdpowiedzUsuń
  10. Te książki od Hoover też chcę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam bym się również ucieszyła z całej kolekcji tych pięknie wydanych książek Neila Gaimana! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajny tag :) Bardzo przyjemnie się czytało.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię dostawać książki, z różnych gatunków literackich, choć ostatnio najbardziej cieszą mnie biografie i książki podróżnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne, solidbe wydanie "Igrzysk śmierci" robi wrażenie. Ja mogę powiedzieć, że mam relacje love/hate z autorem. I to nawet nie jednym. Ale rzecz jasna, w pozytywnym zbaczeniu. To Anna Dąbrowska za "W rytmie passady", której zakończenie totalnie mnie rozwaliło. No i pan Mróz za serię z Joanną Chyłką, którą w najbliższym czasie muszę w końcu ogarnąć i zamieścić moje wrażenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To super, że nie odkładasz nieprzeczytanych książek - mi , o zgrozo, zdarza się to coraz częściej...
    Igrzyska Śmierci zawsze można czytać. Choć częściej sięgam po Harry'ego Pottera. Już z przyzwyczajenia :D
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny tag jeszcze lepsze odpowiedzi. Mam pytanie można jeszcze dostać gdzieś tą ilustrowaną wersję Władcy Pierścieni? Szukałam jej, ale nie mogę znaleźć.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nie ma na stronach księgarni, to warto poszukać na portalach typu olx, może na lubimy czytać ktoś chciałby sprzedać egzemplarz w dobrym stanie. Ja mój kupiłam kilka lat temu w empiku :)

      Usuń
    2. Dziękuję. Będę na to wydanie polować ;).

      Książki jak narkotyk

      Usuń
    3. Jak gdzieś je zobaczę, to dam ci znać :)

      Usuń
  17. U mnie też niestety panuje chroniczny brak czasu. Moje zaniedbane książki czekają na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz widzę ten TAG i kurczę, ciekawe to :D
    Nie zamierzałam czytać Tolkiena, ale Twoje wydanie "Władcy pierścieni" taaaaak kusi :D

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy TAG :) Świetnie odpowiedziałaś :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz spotkałam się z tym tagiem ale bardzo mi się spodobał :)
    Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2018/06/bez-leku.html#more

    OdpowiedzUsuń
  21. Ogólnie nie przepadam za tagami, ale ten był naprawdę ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja taką relację love-hate to tylko z Maas - kocham Trony, nienawidzę Dworów :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny tag a twoje odpowiedzi interesujace :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny tag :) buziaki :*
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Oh tak, tacy bad boye z charakterkiem są świetni :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jako, że lubię od czasu do czasu przeczytać coś z klasyki, to dopisuję "Hrabiego Monte Christio" na listę. A nuż mi się te wszystkie motywy literackiego do czegoś przydadzą.

    No jak tu nie kochać bad boyów? ♡♡♡

    Uwielbiam "Igrzyska śmierci", więc nie dziwię się, że chętnie byś do nich powróciła. Sama planuję odświeżyć sobie tę trylogię.

    Pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo przyjemny TAG :) Fajnie się czytało twoje odpowiedzi. Zazdroszczę tego wydanie Igrzysk - strasznie chciałabym je mieć na półce <3 I w sumie też bardzo chętnie powróciłabym do trylogii Collins. :)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny tag! Takiego jeszcze nie widziałam! Ja również bardzo lubię kiedy bohater jest typowym "bad boyem", zdecydowanie podkręca to całą fabułę :))
    Buziaki :**
    Wika z Książki według Wiktorii

    OdpowiedzUsuń
  29. Coś mi się wydaje, że nadszedł w końcu ten moment by przeczytać Igrzyska śmierci :D Szczególnie, że jesteś kolejną osobą, która chętnie by do niej wróciła. Bardzo fajny i ciekawy tag :)

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie pakiet książek, które chcę otrzymać zmienia się codziennie. Dlatego tak trudno dokonać zakupu!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny pomysł na TAG. U mnie książka, dzięki której chcę się wydać inteligentna, to "Imię róży" Umberto Eco - ach, ileż ona ma warstw interpretacyjnych ;) Czytałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam, ale mam swój egzemplarz od dawna :) może kiedyś w końcu się za niego wezmę.

      Usuń
  32. Ciekawy tak. Zazdroszczę takiego cudownego wydania "Władcy pierścieni". Ciągle szukam jakiegoś fajnego w antykwariatach, ale od dwóch lat nie mogę znaleźć takiego, które by mnie w pełni usatysfakcjonowało.
    Marzę też o "Wiedźminie", bo trochę mi wstyd, że mój tata już dawno przeczytał całą serię, a ja jestem z tym daleko w lesie. Ale chcę mieć swoje, własne książki, a nie te z biblioteki. :)

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. fajny i ciekawy tag:) to ja tych tanich książek miałabym do wymienienia baaardzo dużo, bo często zdarzało mi się kupowac książki na wyprzedaży bibliotecznej, a najdroższa była po 5 zł!

    OdpowiedzUsuń
  34. Pierwszy raz spotkałam się dzisiaj z tym TAGiem. A Ty przypomniałaś mi o "Igrzyskach śmierci", które totalnie zryły mi psychikę -śniły mi się kilka miesięcy po przeczytaniu nawet.A musiałam je bardzo dokładnie przeanalizować, bo była to lektura konkursowa. I z jednej strony chciałabym do tego wrócić, albo przynajmniej obejrzeć film, ale się boję :O
    xoxo
    L> (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń