Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 16 marca 2019

211. Księga wiedzy w pytaniach i odpowiedziach

Nie zawsze mamy czas i ochotę na to, aby czytać często nudne książki o historii, zalewające czytelnika datami; lub też o biologii czy anatomii, wypełnione skomplikowanymi nazwami. Czasami chcemy poszerzyć swoją wiedzę na konkretny lub losowy temat w sposób szybki, łatwy i nieinwazyjny. I właśnie w takiej sytuacji świetnie sprawdzić się może pozycja, z którą przychodzę do was dzisiaj.

Księga wiedzy w pytaniach i odpowiedziach to pięknie wydana książka, w której znajdziecie wybrane informacje na zróżnicowane tematy - zwierzęta, sztuka i literatura, ciało człowieka, odkrycia geograficzne, geografia, muzyka i film, natura i środowisko, nauka i technika, historia, kosmos. W każdym dziale znajduje się po kilka lub kilkanaście intrygujących zagadnień związanych z głównym tematem, na przykład - w dziale poświęconym kosmosowi znajdziemy informacje na temat podboju kosmosu, księżyca, obserwacji nieba, Układu Słonecznego, czy Wszechświata. Odkrycia geograficzne składają się z sześciu zagadnień - mapy geograficznej, wyprawy Magellana, odkrycia biegunów, osoby Marca Pola, odkrycia Ameryki oraz źródła Nilu. W przypadku działu poświęconemu historii mamy takich zagadnień aż  36, więc jak na książkę niepoświęconą konkretnemu tematowi, całkiem nieźle to wygląda. Co więcej - twórcy postanowili również zamieścić w swej księdze wiedzy informacje bardziej nam bliskie pod względem czasu. 


Bardzo cenię sobie takie pozycje - w swych zbiorach mam podobną, ale ta zdecydowanie wygrywa pod względem przejrzystości. Szata graficzna jest miła dla oka, nie przytłacza odbiorcy, a wręcz przeciwnie - zachęca go do dalszej eksploracji księgi. Znajdziemy tutaj mnóstwo fotografii i  ilustracji! Główne treści, jak i dodatkowe (ciekawostki, itd) różnią się kolorem tła. Wszystko jest pięknie wyeksponowane. Na każdej stronie znajdziemy nieco więcej, niżeli oczekiwaliśmy. Interesujący nas temat bardzo łatwo znaleźć dzięki jasnemu spisowi treści, znajdującemu się na początku wydania. Z kolei na końcu znajdują się dwa dodatki: Indeks alfabetyczny oraz systematyka zwierząt. Kolejny element, który ogromnie przypadł mi do gustu, to wybór tematów i ich oryginalne treści. Osoba, która już co nieco wie i tak ma szansę dowiedzieć się czegoś nowego. Księga wiedzy w pytaniach i odpowiedziach to mieszanka wiedzy popularnej z tą mniej popularną zawarta w pigułce. Na przykład, skąd się wzięły konie? Gdzie leżą Hawaje? Skąd pochodzi nazwa Ameryka?  Które z dzieł Szekspira jest najsłynniejsze? Kim był szogun? Jaki jest skład szczepionki? Czym trudnili się Fenicjanie? Co nazywamy najstarszą mapą nieba?

Przejdźmy teraz do ciekawej formy księgi wiedzy. Już tytuł informuje, że czytelnik wiedzę będzie zdobywał poprzez pytania i następujące po nich odpowiedzi. Wyżej zaprezentowałam wam dosłownie cząsteczkę tego, co znajdziemy wewnątrz. Na każde z pytań autorom udało się odpowiedzieć w sposób konkretny i lakoniczny. Bez zbędnych dat, skomplikowanych nazw. Czyste fakty ujęte w prostych i łatwych do zrozumienia słowach, których młodszy czytelnik nie musi wyszukiwać w słowniku. 


Księga wiedzy w pytaniach i odpowiedziach to pozycja, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie od wieku, czy zainteresowań. To książka dla osoby ciekawej świata - prezentuje wiedzę, którą pozornie nie potrzebujemy do życia codziennego, ale dzięki której czujemy się bardziej świadomi tego, co nas otacza i otaczało. Obrazuje również dorobek ludzkości oraz rysuje obraz tego, jak nasz świat może wyglądać za kilka lat. Ciekawa, lekka i zaskakująca. Wspaniała pozycja dla dziecka, nastolatka - która być może obudzi w nim pasję. 

Jeżeli o mnie chodzi, to jestem zachwycona tą książką. Spełniła ona moje wszystkie oczekiwania, dowiedziałam się z niej całkiem sporo i na pewno nie zakurzy się ona na półce. Jeszcze nieraz do niej wrócę. 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu IBIS!



komentarze

  1. Bardzo ciekawa książka, niedawno też czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, coś dla ciekawych świata. Lubię czasem poczytać takie książki i dowiedzieć się czegoś nowego 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) zwłaszcza, że wcale nie trzeba szukać czegoś konkretnego tak tylko sięgnąć z nudów :) różnorodność tematów sprawia, że lektura szybko się nie nudzi :)

      Usuń
  3. chyba powinnam ją mieć. niedługo syn zacznie zadawać trudne pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba ciekawa książka skoro ją polecasz, a w domu czasami takie bardzo się przydają :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ioooooo spodobało mi się. Naprawdę fajna forma. Takie książki naprawdę są przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z zainteresowaniem sięgnę po książkę, tym bardziej, że reszta członków rodziny również chętnym okiem na nią spojrzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje się być bardzo interesująco:) zapisuję tytuł

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, to może być dobry prezent dla dzieciaka. Właśnie szukam czegoś dla żądnego wiedzy 9 latka, więc może... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł na książkę! Jeszcze nigdy o niej nie słyszałam, jednak w obecnej chwili bardzo chciałabym ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiałam takie książki jak byłam mała! Teraz to raczej przeszukuję internet, jak coś potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesująca pozycja! Kiedyś często takie czytałam, bo mama zamawiała z księgarni wysyłkowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie książki i z pewnością będę chciała po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ogólnie nie przepadam za takimi książkami, bardzo w podstawówce nauczyciele obrzydzili mi takie książki. Ale mój brat chętnie po te pozycje sięga, więc podsunę mu tę książkę ;) Będzie miał większą frajdę niż ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie książki, więc pewnie by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kiedyś bardzo lubiłam tego typu książki, teraz już mniej, wiecznie brakuje czasu, ale propozycja wspaniała:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Trochę przypomina książki, które dostawało się na koniec roku szkolnego za dobre świadectwo. Postoję z boku.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się z @Ola K. - nieco przypomina książki, które dostaje się na koniec roku szkolnego za dobre wyniki w nauce lub jako nagrodę za wzięcie udziału w jakimś konkursie i zdobycie wysokiego miejsca. Nie zmienia to jednak faktu, że jeżeli ktoś jest głodny wiedzy, a podstawowe podręczniki odstraszają go masą dat czy przyprawiających o ból głowy definicji, to prędzej sięgnie po tego typu publikacje. Ja także lubię od czasu do czasu zasiąść z takim tomiszczem i przypomnieć sobie to, co przerabiałam w szkole lub dowiedzieć się czegoś nowego. Dlatego chętnie bym się zaopiekowała Księgą wiedzy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Poza tym, fajnie że znajdziemy tutaj informacjce z różnych dziedzin :)

      Usuń
  18. Lubię w taki sposób dowiadywać się nowych rzeczy - pytania i odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie zajrzałabym do tej książki, wydaje się dość fajnym kompendium wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajna książka dla wszystkich ciekawskich.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię takie książki, zdobywanie wieczy w ten sposób jest dobrym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  22. Coś dla mnie! Lubie takie ciekawostki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka super, ale nie wydałabym na nią kilkudziesięciu złotych mając pod ręką Wikipedię :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię tego typu publikacje. W moim rodzinnym domu zostało kilka tego typu książek. Lubiłam je czytać. Wiele informacji przydało mi się w szkole na różnych etapach nauki 😁

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię takie encyklopedie i albumy. Lubię je wertować od czasu do czasu, nie będąc zmuszona, aby czytać od deski do deski. Mogę wtedy wybierać tylko te fragmenty, które naprawdę mnie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie miałam okazji czytaj tej książki, ale myślę, że to fajny sposób na poszerzenie wiedzy. Nie jakiś nudny podręcznik, a ciekawie wydana pozycja!

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo polecam księgę wiedzy czy wszelkie encyklopedie jako formę spędzenia czasu z rodziną - mnóstwo śmiechu i nowej wiedzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię poczytać takie ciekawostki. Coś miłego i niezobowiązującego. Tak dla odstresowania a dodatkowo mój syn z tego skorzysta ;) właśnie jest na etapie poznawainja świata :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Odpowiedzi
    1. Też chętnie zerknę :) Zastanawia mnie, jaka wiedza jest tak przedstawiona.

      Usuń
  30. Teraz już coraz rzadziej pojawiają się tego typu książki. Jeszcze kilkanaście lat temu takie encyklopedie tematyczne były częstym prezentem. Pozdrawiam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajna forma, ciekawe treści. Nic tylko kupić i przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka prezentuje się bardzo ciekawie. Widzę, że u Ciebie topnieją ostatnie już śniegi :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Również i ja lubię czasami poczytać jakąś książkę, która zawiera ciekawe naukowe fakty. Jestem pewna, że ta przypadnie mi do gustu i to nie tylko treścią, ale też sposobem wydania i prezentacji zawartej w niej materiałów. Z pewnością również przyda się do poszerzenia wiedzy mojemu synowi, który zadaje mnóstwo pytań i jest ciekawy tajemnic otaczającego nas świata. To znaczy, że nie tylko ja z niej skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie dla mnie, nie przepadam za takim książkami. Ale już mam prezent dla chłopaka. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny pomysł na prezent dla osób lubiących poszerzać swoje horyzonty :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Chciałabym taki egzemplarz w mojej domowej biblioteczce:) Tego mi stanowczo brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Porzucę tą książkę bratanicy pod rozwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ileż ja mam tego typu książek! :D Uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestem ciekawa jak ja odebrałabym tą książkę, bo mnie bardzo zaciekawiła recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetna pozycja, bardzo chętnie się z nią zapoznam. Uwielbiam tego typu książki, które poszerzają moją wiedzę na różne tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie jest to moja tematyka ale recnzja bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń