Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 17 stycznia 2018

85. Porwana pieśniarka, Danielle L Jensen

Hit wydawniczy 2016 roku. Porwana pieśniarka to początek historii rodem z baśni, autorstwa Danielle L Jensen. Klątwa rzucona przez czarownicę uwięziła mityczne stworzenia - Trolle pod gruzami Samotnej Góry. Po pięciu stuleciach pojawia się szansa na wolność - książę nocy musi połączyć się z córką dnia.  

Cécile de Troyes zostaje brutalnie porwana do mrocznego świata trolli - Trollus, którego znała tylko z ludowych opowieści. Przymuszona do związania się z księciem trolli - Tristanem Montigny, zostaje wciągnięta w mroczne intrygi, spiski i walki polityczne. Cécile nie potrafi odnaleźć się w świecie wiecznego mroku. Jednak z każdym dniem dostrzega coraz więcej, czuje coraz więcej. Wkrótce przestaje widzieć trolli jako przerażające bestie, lecz uciśnione istoty pragnące wolności. Poznaje prawdziwe oblicze Tristana. Między przeklętymi kochankami zaczyna tworzyć się uczucie... którego oboje nie rozumieją i nie chcą, bowiem to uczucie może ich zniszczyć.

Tę powieść pragnęłam przeczytać bardzo dawno temu. Już w 2016 wspominałam o niej w swoim must-readzie! Od samego początku Porwana pieśniarka wzbudzała we mnie pozytywne odczucia, co z kolei wiązało się z naprawdę wygórowanymi oczekiwaniami co do tej książki. Spodziewałam się fenomenalnej fabuły połączonej ze sprawnym piórem pisarki, a co otrzymałam?

Moi drodzy, otrzymałam znacznie więcej. Porwana pieśniarka po prostu mnie porwała. Tak samo jak główna bohaterka, Cécile de Troyes zostałam niemalże brutalnie wciągnięta do świata trolli. Z każdą stroną coraz mocniej zagłębiałam się w intrygi i toksyczny związek Tristana i Cécile. Tristan Montigny początkowo kojarzył mi się ze złem w czystej postaci - dopiero później, w tempie postrzegania Cécile, zaczynałam widzieć jego prawdziwe oblicze. Autorce udało się stworzyć postacie, które można było polubić. Udało jej się również stworzyć klimat tajemnicy - kim była mroczna czarownica? Dlaczego uwięziła trolle? 


,,- Sądzę, że w naszej naturze leży przekonanie, iż zło zawsze ma brzydką twarz."

Samo Trollus to niezwykle barwne miejsce - choć pogrążone w ciemnościach, to tętniące życiem.  Danielle L Jensen wszystko przemyślała - w głębi mroku stworzyła piękny świat. Mieszkańcom również należy się szczególna uwaga. Monarchia jest przedstawiona w sposób negatywny - mamy zepsutego króla, który nie liczy się ze swoimi poddanymi oraz podziemne miasto w mieście - trolle pragnące obalić despotycznego władcę i uwolnić się spod tyranii. Król w Cécile widzi tylko narzędzie do wydostania się na zewnątrz i poszerzenia swego królestwa, natomiast mieszkańcy dostrzegają w niej nadzieję na wolność.  Cécile pragnie pomóc zniewolonym trollom - jednakże, czy ich miejsce nie powinno być w ciemnościach? 

Zdecydowanie muszę sięgnąć po kolejne tomy trylogii Klątwy. Tej historii nie da się zostawić niedokończonej! 

komentarze

  1. Mi również ta seria bardzo przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tę serię zamierzam wkrótce sięgnąć ;) Mam nadzieję, że mnie również się spodoba.
    Pozdrawiam,
    Weronika z https://recenzuje-od-ksiazki-strony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli książka Cię porwała to musi być dobra powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, iż pierwsza część ogromnie mnie zachwyciła, pozostałe tomy stoją na półce nietknięte. Ciągle pojawia się coś ważniejszego do czytania. Muszę chyba w tym roku nadrobić zaległości czytelnicze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czemu ja o tej książce nigdy nie słyszałam? Już czytając Twoją opinię czuję, że byłabym nią zachwycona. Koniecznie muszą ją gdzieś dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, chyba nigdy nie czytalam ksiazki o trolach? No nie liczac epizodow Wladcy Pierscieni I Pottera :) chyba czas to nadrobic .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. To moje must read na ten rok:-) cieszę się, ze byla tak dobra bo duzo sie po niej spodziewam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i ja się skuszę? Nie słyszałem o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piszesz, że to hit 2016 roku a ja nigdy o tym nie słyszałam! :) Niemniej książka wydaje się być naprawdę ciekawa, więc prędko zapisuję jej tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce wiele dobrego, jednak fantasy to nie moja bajka;)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słysze o tym tytule, bardzo dziękuję za polecenie :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie tak często jak kiedyś czytam tego typu powieści ale do tej skutecznie zachęcasz.Może kiedyś zabiorę się za ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo mówiono o tej książce. U ciebie też same zalety widać... może uda mi się w tym roku. Jestem ciekawa świata trolli :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja się tej lektury jednak boję xD To znaczy, gdybym miała to bym czytała, ale jest duuuża szansa, że potem bym marudziła :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tej trylogii i jak na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś chciałam przeczytać, ale na ten moment nie mam na nią ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. coś w tym jest, że ta książka świetnie wygląda w otoczeniu roślin :D czytałam całą Trylogię, uwielbiam Trollus :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tę książkę i muszę się w końcu za kontynuację zabrać, bo ten świat ciągnie do siebie <3

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakos nie moje klimaty jak mam być szczera.
    Lubie fantasy ale trolle... nie. Podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam trochę o tej serii i muszę przyznać, że jestem zaintrygowana! Widziałam ją nawet na półkach w bibliotece, więc nie wykluczam, że spróbuję :)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  21. Brzmi to wszystko całkiem intrygująco, tym bardziej, że trolle kojarzą mi się raczej niezbyt pozytywnie, a tutaj autorka prezentuje nieco inne podejście :) Poza tym jakoś udziela się ta ekscytacja, którą czuć w Twoim tekście - postaram się więc kiedyś do książki zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety książka do mnie nie przemawia, ale cieszę się, że tobie przypadła do gustu.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie słyszałam o tej serii, trzeba więc nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam i w sumie wydawała mi się okej. Akurat miałam ją jako ebook, więc mam nadzieję, że może w tym roku odświeżę sobie ją i poznam dwa kolejne tomy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja jeszcze nie miałam okazji czytać, choć mam tę książkę od jakiegoś czasu w swoich zbiorach :(

    OdpowiedzUsuń