Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 20 marca 2020

289. Czyjaś córka, David Bell

Zawrotna pozycja literacka przedstawiająca dwanaście godzin niełatwego śledztwa w sprawie zaginięcia dziesięcioletniej dziewczynki. Tutaj każdy szczegół i każda osoba z otoczenia nieletniej ma ogromne znaczenie, jednak najważniejszym czynnikiem oddziałującym na finał poszukiwań jest nieubłaganie upływający czas. Czy dwójka policjantów prowadzących sprawę odkryje prawdę zanim wskazówka na zegarze życia Felicity bezwzględnie się zatrzyma? 

David Bell jest autorem bestsellerowych powieści, które zostały przetłumaczone na wiele języków. Urodził się w Cincinnati, w Ohio, a obecnie prowadzi warsztaty pisarskie na Western Kentucky University. W wolnym czasie ogląda filmy albo spaceruje po znajdującym się w pobliżu jego domu cmentarzu. Jest zapalonym fanem amerykańskiego footballu. Jego żoną jest pisarka Molly McCaffrey. * 

Michael Frazier ma wszystko - świetną pracę, piękny dom, kochającą żonę. Do pełni szczęścia brakuje mu tylko dziecka. Kiedy pewnego dnia w drzwiach niespodziewanie pojawia się jego ex, może oznaczać to tylko kłopoty. I faktycznie - była żona prosi go o pomoc w szukaniu swojej zaginionej córki, Felicity. Twierdzi, że dziewczynka została porwana, a jej ojcem jest… Michael. Mężczyzna nie ma pewności, czy to prawda, ale niepokojąc się o los dziewczynki, rusza z Ericą na poszukiwanie dziecka, którego zawsze pragnął, a o którego istnieniu nie miał pojęcia. Tymczasem Angela, obecna żona Michaela, odkrywa szokujące fakty z życia Eriki i zaczyna się obawiać o bezpieczeństwo męża i zaginionego dziecka… **

Czyjaś córka to książka, która wciągnie każdego czytelnika już od pierwszego rozdziału. David Bell rozciąga nad odbiorcą sieć kłamstw, intryg i znaczących zaszłości z życia bohaterów, które powodują uczucie zagubienia i dezorientacji. Michael, główny bohater powieści, przeżywa gwałtowne spotkanie z bolesną przeszłością, z kolei jego żona wydobywa na światło dzienne sekrety, które jej idealny mężczyzna głęboko przed nią ukrywał. W tej pozycji literackiej tylko jeden fakt jest pewny - będzie bolało. 


Sięgając po tę książkę, nie spodziewałam się, że jej lektura będzie aż tak porywająca i ekscytująca. Tę czterystustronicową nowość od Wydawnictwa Prószyński i -ska przeczytałam w zaledwie dwa wieczory z wypiekami na twarzy. Śledztwo w sprawie zaginięcia dziesięcioletniej Felicity komplikuje się z każdym rozdziałem, a im dalej w las - tym więcej podejrzanych i kłamstw, które wypływają niczym oczka na rosole. Czytelnik ma podgląd w poczynania dwójki policjantów, matki i  rzekomego ojca dziewczynki, a także jego żony i teściowej. Każdy z nich odkrywa kolejne elementy fabuły, a mnogość wydarzeń z życia Eriki powodują gwałtowny zwrot  w śledztwie. Fabuła powoli zaczyna składać się w spójną całość, która zaszokuje niejednego czytelnika. Odmienne perspektywy, fale emocji i niepewności kreślą zawiły obraz sytuacji, która zamienia się w niebezpieczną grę o życie niewinnego dziecka. 

David Bell zaskoczył mnie nietuzinkowym pomysłem na fabułę, przekonał niezwykle przekonującymi i różnorodnymi profilami postaci występującymi w tej niestety jednotomowej historii.  Autor trzyma czytelnika w szachu już od pierwszej strony! Zdecydowanie jest to książka warta waszej uwagi, która przeniesie was w miejsce, gdzie czas ma kluczowe znaczenie a policjanci muszą zmierzyć się z wieloma niewiadomymi, a także sprawami z przeszłości, które wcale nie ułatwią śledztwa. Kryminalna zagadka wcale nie jest tak oczywista, jak wydaje się to na pierwszy rzut oka - nabiera mocy z każdym kolejnym faktem i każdą osobą, która wstępuje w sprawę zaginięcia. Autor wprawnie posługuje się piórem, tworząc plastyczny obraz wydarzeń, całość posypuje olbrzymią dawką wartkiej akcji. Jego warsztat literacki jest uniwersalny, a jednocześnie intrygujący. Z łatwością przypadnie do gustu każdemu czytelnikowi. Co więcej - David Bell bawi się z odbiorcą co rusz podsuwając mu poszlaki, prowadząc w ślepe uliczki. Czytelnik musi ograniczyć swe zaufanie względem bohaterów a także wysuniętym przez siebie przypuszczeniom.


Emocje. Kłamstwa. Pokręcone umysły. Który czytelnik kryminałów nie oczekuje tych elementów? Czyjaś córka oferuje to wszystko, a nawet o wiele więcej. W tym momencie jest to jedna z lepszych książek, które przeczytałam w tym roku i zdecydowanie mam ochotę na więcej takich historii. David Bell całkowicie przekonał mnie do siebie tą jedną książką. Naprawdę wciągająca!

* Lubimy Czytać
** materiały wydawcy

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka!

komentarze

  1. Szczerze? Nie widziałam nigdzie informacji o tej książce, a to może być coś idealnego dla mnie bo ja ostatnio poszukuje takich właśnie historii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam już kilka recenzji tej książki i wszystkim się podoba. Osobiście też mam w planach ją przeczytać, zwłaszcza dzięki tym emocjom i wciągnięciu od pierwszej strony.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka na pewno intryguje i mimo że nie przepadam jakoś bardzo za takimi historiami, to mam olbrzymią ochotę ją przeczytać i pewnie to zrobię :)

    lustrzana nadzieja

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł na fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno będę czytała tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomimo zachęcającej opinii niestety nie są to moje klimaty. Wątki detektywistyczne, zaginięcia jakoś średnio przyciągają moją uwagę 🥱

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi super - na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka! Pochłonęłam ją w ułamku sekundy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygował mnie okres czasu, w jakim rozgrywa się akcja. Wow! Ja jestem zszokowana już teraz. Ale dawno czytałam fajny kryminał, taki wciągający od pierwszej do ostatniej strony, więc się skuszę Twoją rekomendacją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś czułam, że to będzie książka, którą będę chciała przeczytać. Po recenzji jestem już tego pewna. Zaintrygowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie czasami sięgam po kryminał lub thriller :) A ten brzmi zachęcająco. Dopisuję do listy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Fabuła intrygująca i chętnie sięgam po ten gatunek literacki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie książki to nie moja bajka. Wolę nieco inne gatunki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cholera, musze zacząć czytać coś innego niż o motoryzacji, bardzo ciekawe opisy, zachęciły mnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę potrafisz zachęcić do lektury. :) Chętnie przekonam się, czy i mi przypadnie ta książka do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejna książka na mojej liście, teraz duzo wolnego czasu wiec moze sie uda do konca kwarantanny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie do końca jestem pewny czy by mnie wciągnęła, na co dzień zdecydowanie bardziej wolę sięgnąć po literaturę faktu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kryminał to nie mój gatunek jeśli chodzi o książki

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie spotkałam się jeszcze z tą książką, a wydaje się naprawdę warta przeczytania :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi intrygująco! Lubię tego typu thrillery, szczególnie gdy są dobrze napisane.

    OdpowiedzUsuń
  21. Teraz to po prostu muszę ją przeczytać. Fajnie, że jest to dobry thriller.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, że ostatnio trafiałam na dość słabe książki z tego gatunku. Wydaje mi się, że już Chirurg odwrócił zła passę.

      Usuń