Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 21 stycznia 2019

196. English matters (74), Deutsch aktuell (92), ¿Español? Sí, gracias (45)

Co kryje się w najnowszych odsłonach magazynów językowych od Colorful Media? Serdecznie zapraszam na przegląd prasowy, w którym omówię 74. wydanie English matters (język angielski), 92. wydanie Deutsch aktuell (język niemiecki) oraz 45. wydanie ¿Español? Sí, gracias (język hiszpański).

ENGLISH MATTERS (74)

Głównym tematem siedemdziesiątego-czwartego numeru English matters jest Learning from Lyrics, nauka poprzez teksty piosenek. Już sam tytuł czołowego artykułu przyciągnął mój wzrok, gdyż byłam bardzo ciekawa, jak autorzy magazynu ugryzą tę kwestię - osobiście jestem ogromną fanką nauki języka obcego właśnie poprzez teksty piosenek. Tekst zawiera multum tytułów utworów, dzięki którym można doszlifować operowanie danym czasem lub strukturą językową, np. Present Simple poprzez She loves you Beatlesów, Past Continious dzięki Cryin' grupy Aerosmith, czy, tzw. wishe - I Wish You Were Here Pink Floyda. Na końcu znajduje się muzyczny quiz. Autorką jest Katarzyna Szpotkowska. 

Sekcja People & Lifestyle zawiera następujące artykuły: Eating to Your Blood Type - intrygujący tekst o tym, jak grupa krwi wpływa na nasz organizm, głównie w kwestii diety; Lee contra Jack - tutaj coś dla nas książkoholików, bowiem gwiazdą artykułu jest Lee Child; Oxford Street - London's Famouts Shopping Paradise to ostatni tekst w tej sekcji. Sekcja Culture zawiera artykuły Is Big Brother Always Watching? oraz Victorian Cultural Life, będący moim faworytem. Sekcja Conversation matters przenosi czytelników magazynu na... uniwersytet. Bogate słownictwo związane z nauką, życiem na kampusie, budynkami oraz pomieszczeniami charakterystycznymi dla uniwersytetów, na przykład lecture hall. Sekcja Travel z kolei zabiera odbiorców do Aberdeen, cudownego miasta w północno-wschodniej Szkocji. Sekcja Language zawiera tylko jeden tekst: Compund Nouns. Ostatni dział - Leisure otwiera główny temat numeru, a następują po nim teksty: Masterpieces of the BBC, czyli wspaniałe podsumowanie bogatego dorobku kanału BBC, oraz  From A to Z: Luscious L! - bardzo fajny tematyczny tekst, w którym pod lupę została wzięta literka L, a co za tym idzie - słówka, idiomy i ciekawostki na tę literkę. Zakończenie numeru stanowi Rack Your Brain, czyli tekst z nowo-zdobytych wiadomości.  


DEUTSCH AKTUELL (92)

Najnowsze wydanie Detusch aktuell to czterdzieści jeden stron nauki poprzez intrygujące teksty i artykuły. Numer rozpoczyna krótki tekst, którego tytułem jest znane niemieckie przysłowie - In der Kürze liegt die Würze. Filmem wydania jest dramat Landrauschen, książka: Plötzlich Millionärin – nichts wie weg!: Roman autorstwa niemieckiej dziennikarki i pisarki Gaby Hauptmann. Płyta muzyczna: Sargenfrei Anny-Marii Zimmermann. Sekcja Leute zawiera jeden artykuł poświęcony Rudolfowi Hobergowi, niemieckiemu językoznawcy. W sekcji Tipps & Tricks znajduje się główny artykuł numeru dostępny również w wersji MP3 - zbiór ciekawych i pomocnych ciekawostek i rad na temat efektywnej nauki języka obcego. Sekcja Kultur zawiera dwa artykuły - Achtsam im Hier und Jetzt, oraz Heiliger Gottschalk - coś dla fanów historii. Kultur-Kaufhaus Dussmann przedstawia towarowy dom kultury w Berlinie. Turken in Deutschland to kolejny intrygujący artykuł przedstawiający sytuację Turków na obczyźnie. Warto przeczytać. Na uwagę zasługuje również moja ulubiona sekcja, czyli Reise - podróże, w której przenosimy się do Weimar, niepozornego miasta w Niemczech. 


¿ESPAÑOL? SÍ, GRACIAS (45)

Najnowsze wydanie magazynu do nauki języka hiszpańskiego otwiera imponujący artykuł El origen de la crisis venezolana. Tekst na poziomie B2 może sprawić co poniektórym osobom trudności, jednakże wciąga i przybliża intrygujący temat. Tematem numeru jest Consigue aprender facilmente treinta frases hechas en un mes, czyli po prostu idiomy - utarte zwroty, które pojawią się w języku hiszpańskim co chwilkę i w każdej sytuacji. Moją uwagę szczególnie przyciągnął artykuł w sekcji Sociedad - Las casas mas raras del mundo. Zdjęcia zapierają dech w piersi  - na końcu artykułu znajduje się pictionary, czyli słowniczek obrazkowy. Kolejny artykuł również intryguje treścią, traktuje on bowiem o uzależnieniu od telefonów komórkowych, czyli zmory naszych czasów. Przechodzimy do sekcji Idioma - pierwszy artykuł powstał na życzenie czytelników i zapewne spodoba się książkoholikom - Todo lo que necesitas saber si visitas una biblioteca espanola. Tekst zabiera czytelnika na spacer po Hiszpańskiej Bibliotece Narodowej. Ciekawym dodatkiem jest lista gatunków literackich w języku hiszpańskim. Kolejny tekst traktuje o różnicach językowych pomiędzy hiszpańskim a latynoamerykańskim. Następnie trochę ciekawych słówek i zwrotów związanych z problemami z prawem, sądownictwem. Ostatnia sekcja, czyli moje ukochane podróże, tym razem Viajes, przenosi czytelnika na Estremadurę. 


(klikając w powyższy tekst zostaniesz przeniesiony na stronę kiosku Colorful Media)

Za egzemplarze serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media! 

komentarze

  1. Z tych trzech czasopism najbardziej lubię English Matters. Stanowi świetna pomoc dla uczących się ale także powtórkę :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamietam te gazetki z czasow szkolnych. Czesto z nich korzystalismy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są takie publikacje ale z językiem niderlandzkim? Byłoby cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz tych, są jeszcze magazyny do nauki włoskiego, rosyjskiego i francuskiego. Niestety z językiem niderlandzkim nie ma, ale może w przyszłości takowy powstanie.

      Usuń
  4. Dawno już nie miałam takich gazet w ręce...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie korzystałam z tego typu pomocy. Mój hiszpański jeszcze nie jest na tak wysokim poziomie, żeby czytać artykuły w gazetach, zaś jeśli chodzi o angielski chyba wolę czytać książki w oryginale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsze magazyny jakie miałam w rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja muszę nadrobić poprzednie magazyny :o
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te magazyny. Uczysz się tych trzech języków? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angielskiego raczej już nie - bardziej szpifuje :) niemiecki staram się ogarnąć i hiszpański :)

      Usuń
    2. Fajnie, też się ich uczę a te gazetki to świetna rozrywka połączona z nauką :D

      Usuń
  9. Ja spasuję, ale polecę ten magazyn mojej znajomej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z angielskim jestem na lajcie, bo studia mam w tym języku i czytam co nieco książek po angielsku, ale chętnie bym sobie niemiecki odświeżyła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam się uczyć takiego żywego języka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przynać, że nigdy nie słyszałam o tych magazynach. Myślałam o tym, żeby zacząć czytać książki po angielsku chociaż, ale może takie gazetki byłyby na sam początek już dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie :) to nie tylko sposób na naukę języka angielskiego, ale dzięki tym gazetkom można być na bieżąco z wydarzeniami mającymi miejsce, np. w państwach anglojęzycznych (English matters) czy niemieckojęzycznych (Deutsch aktuell) :)

      Usuń
  13. Cześć.
    Pisałam do Ciebie maila miesiąc temu, ale nie otrzymałam odpowiedzi, więc spróbuję napisać tutaj, bo zależy mi na tym.
    Chciałabym prosić o zareklamowanie mojej II edycji przedwojennego konkursu literackiego „Już nie zapomnisz mnie”. Uczestnik może napisać pracę w dowolnym klimacie i gatunku, więc ma duże pole do popisu. Wystarczy obudzić swoją wyobraźnię. Do wygrania są cenne nagrody, m.in. książki, gazety i płyty CD. I edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem.
    https://przedwojenny-konkurs.blogspot.com
    Niech pamięć o przedwojennych artystach trwa, a osoby lubiące pisać – doskonalą swoje pióro pisarskie. W zamian mogę dodać link do Twojego bloga u siebie w zakładce "Współpraca" w ramach podziękowań.
    Grafiki reklamujące konkurs: http://przedwojenny-konkurs.blogspot.com/2018/10/bannery-konkursowe-ii-edycja.html
    Jeśli zgodzisz się zareklamować konkurs, odezwij się do mnie na maila przedwojenny.konkurs@gmail.com

    Ślę serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie twój e-mail musiał zaginąć w skrzynce ze spamem. Zastanowię się nad objęciem twojego konkursu patronatem :)

      Usuń
  14. O, to hiszpańskie pisemko bym przeczytała ;) Może by przed egzaminem mi pomogło ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kojarzę Detusch aktuell i English Matters, ale nigdy ich nie przeglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze i za każdym razem, gdy widzę English Matters to zastanawiam się czy go nie kupić i jakoś nie mogę się przekonać. A recenzji pozytywnych tez już tyle czytałam ;>

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałbym mieć motywacje żeby się uczyć języków, ale wmawiam sobie, że nie mam czasu

    OdpowiedzUsuń
  18. Wolę czytać książki, nie lubię generalnie magazynów i próbowałam z EM, ale jakoś się nie polubiliśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi bardzo interesująco.

    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogsapot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę zastanowić się nad zakupem tych magazynów, bo mój angielski jest na bardzo złym poziomie, a chciałabym go podszkolić. Poza tym marzy mi się nauka rosyjskiego, więc może te gazety by mi pomogły.
    Pozdrawiam :D
    Klaudia z http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Rok studiowałam angielski. Przydałoby sobie go porządnie odświeżyć i przypomnieć. Chętnie skorzystam. Rok też czytałam się hiszpańskiego. Choć moim marzeniem jest nauczyć się włoskiego 😍 może jeszcze przyjdzie czas.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czasem sięgam po English Metters i Deutsch Aktuell.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie sięgałam po żadne czasopisma by nauczyć się języków. Musiałabym je kiedyś zakupić, bo naprawdę by mi się przydały.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  24. NIgdy nie miałam tych magazynów w rękach, nawet nie wiedziałam że takie są

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba powinnam sobie wziąć ten niemiecki do poczytania - kiedyś uczyłam się ciurkiem przez 8 lat niemieckiego, ale ostatni raz, jak go używałam było jakieś 12 lat temu, w LO... Zapomniało się trochę:) Hiszpański też mi się podoba, aczkolwiek moje skandynawskie serce ciągnie mnie bardziej na północ :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie miałam tego typu gazet w rękach chyba że liczyć te z dzieciństwa bodajże english junior 😉 przy gazetce w języku hiszpańskim serce mi mocniej zabiło zawsze chciałam nauczyć się tego języka. Jakieś dwa lata próbowałam z aplikacja i powiem że dobrze mi szło jednak w pewnym momencie gdzieś to porzuciłam zabrakło mi na to czasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, za to porzuciłaś :( może w nowym roku uda cię się wrócić do nauki hiszpańskiego :) trzymam za ciebie kciuki!

      Usuń
  27. Języki to niestety nie moja specjalność. Ogarniam jako tako angielski, na studiach pokochałam hiszpański, ale nic z tej miłości nie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie korzystałam z czasopism do nauki języków, muszę kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie jestem zwolenniczką gazet i rzadko po nie sięgam ;)

    OdpowiedzUsuń