Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 23 października 2017

6 horrorów Stephena Kinga, które warto przeczytać

Jesień to nie tylko przepiękne liście na drzewach, czas ubierania grubych, puchatych swetrów, ale przede wszystkim długie, mroczne wieczory, podczas których towarzyszy nam odgłos wyjącego psa sąsiadów, wichury powodujące brak dostępu do prądu i my... książkomaniacy trzymający w drżących dłoniach książkę, okryci kocem i czekający na... coś, czego najbardziej się boimy. 

W związku ze zbliżającym się Halloween postanowiłam pomóc Wam wstrzelić się w klimat grozy poprzez przedstawienie sześciu książek autorstwa Stephena Kinga - króla literatury grozy, który mnie swym piórem potrafił niejednokrotnie przerazić.  

LEGENDA POZIOMU STRACHU:


Zazwyczaj przeprowadzka to początek nowego życia, ale dla rodziny Creedów stała się początkiem ich końca. 

Na świecie istnieją dobre i złe miejsca. Nowy dom rodziny Creedów w Ludlow był niewątpliwie dobrym miejscem - przytulną, przyjazną wiejską przystanią po zgiełku i chaosie Chicago. Cudowne otoczenie Nowej Anglii, łąki, las; idealna siedziba dla młodego lekarza, jego żony, dwójki dzieci i kota. Wspaniała praca, mili sąsiedzi - i droga, po której nieustannie przetaczają się ciężarówki. Droga i miejsce za domem, w lesie, pełne wzniesionych dziecięcymi rękami nagrobków...

POZIOM STRACHU:

W prowincjonalnym amerykańskim miasteczku zaczynają dziać się rzeczy niepojęte i przerażające. Znikają bądź umierają w dziwnych okolicznościach dzieci i dorośli, jedna śmierć pociąga za sobą drugą. Czyżby Salem było nawiedzone przez złe moce? Kilku śmiałków, którym przewodzi mały chłopiec, wydaje im pełną determinacji walkę. 

Demoniczny klimat, zło czające się na każdym kroku, a zwłaszcza po zachodzie słońca... Powieść doczekała się dwóch ekranizacji. 


POZIOM STRACHU:


Jack Torrance, były nauczyciel, a obecnie poszukujący weny pisarz, otrzymuje prace dozorcy w opuszczonym na czas zimowy górskim hotelu Overlook (Panorama). Kiedy burze śnieżne odcinają od świata rodzinę Torrance'ów, obdarzony telepatycznymi zdolnościami Danny, pięcioletni syn Jacka, odkrywa, że hotel jest nawiedzony, a duchy powoli doprowadzają jego ojca do obłędu. Sytuacja staje się coraz bardziej napięta, aż pewnego dnia mężczyzna przestaje nad sobą panować.

Jedno z najlepszych dzieł Kinga - przerażające opisy, postacie, o których ciężko zapomnieć oraz upiory, które nie raz nawiedzą was we śnie...

POZIOM STRACHU:

Derry w stanie Maine, miejsce ledwie widoczne na mapie. Dochodzi tu do wyjątkowej eskalacji zbrodni, okrutnych morderstw, gwałtów i tajemniczych wypadków. W kanałach miasteczka zalęgło się To. Bliżej nieokreślone, przybiera najróżniejsze postacie – klauna, ogromnego ptaszyska, głosu w rurach. Poluje na dzieci. Tylko dzieci potrafią dostrzec To. I dlatego właśnie one stają do walki z potworem.


POZIOM STRACHU:


To była miłość od pierwszego wejrzenia. Siedemnastoletni Arnie Cunningham zobaczył Christine i zdecydował, że musi ona należeć do niego. Zafascynowany, nie słuchał ostrzeżeń najlepszego przyjaciela ani swojej dziewczyny, która go w końcu opuściła, pokonana przez rywalkę. Rodzice, nauczyciele i wrogowie Arniego przekonali się, co znaczy stanąć na drodze mściwej i bezlitosnej Christine. Bo Christine to nie kobieta. To siejący zło i śmierć Plymouth fury rocznik 1958, samochód widmo.

POZIOM STRACHU:




Paul Sheldon jest autorem poczytnych tandetnych romansideł. Jego cykl o Misery Chastain zdobył ogromną popularność. Autor miał jednak już dość swojej bohaterki i w ostatniej powieści ją uśmiercił. Pewnego razu podczas zamieci śnieżnej jadąc po pijanemu samochodem uległ poważnemu wypadkowi. Odzyskał przytomność dopiero w stojącym na odludziu domu Annie Wilkes, byłej pielęgniarki uwielbiającej jego książki o Misery. Pobyt w domu Annie zamienia się w prawdziwy koszmar, gdy kobieta wraca z miasta z ostatnią książką Paula...

Misery to właściwie thriller psychologiczny, jednakże musiałam tę powieść umieścić w tym zestawieniu.  

POZIOM STRACHU: 



Czy czytaliście którąś z powyższych książek?
Która z nich zaciekawiła Was najbardziej?

komentarze

  1. Misery kocham, chociaż faktycznie nie jest straszna. A Lśnienie po prostu zwaliło mnie z nóg! Na żadnej innej książce nigdy tak się nie bałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również "Lśnienie" przeraziło! Jednakże "Cmętarz zwieżąt" mocniej wpasował się w moje lęki... brrrr! Nie mogłam czytać tej książki po zmroku :) Co do "Misery" - żadna książka, której akcja toczyła się właściwie w jednym miejscu, nie była aż tak porywająca. I choć nie jest jakaś straszna, to i tak na swój sposób potrafi przerazić :)

      Usuń
  2. BARDZO przydatny post. Ja mam problem z Kingiem, dawno temu sięgnęłam po kilka jego książek i bardzo się zawiodłam bo nie były ani trochę straszne i od tamtej pory trzymam sie od niego z daleka. Słyszałam wielokrotnie że najlepsze są te jego wielkie tomiszcza ale nie chciałam sięgać bo nic co ma miliard stron skoro nie jestem pewna autora ale już kolejny raz widzę że ktoś poleca Cmętarz zwierząt więc chyba na to padnie :)

    Korci mnie żeby zabrać się za Lśnienie ale ekranizacja była najgorszym filmem jaki w życiu widziałam więc chyba podziekuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek polecam Ci właśnie "Cmętarz zwieżąt" - była to bodajże pierwsza (albo druga... bo być może pierwsze czytałam "Carrie") książka Kinga i to waśnie dzięki niej zakochałam się w twórczości tego autora. Plusem "Cmętarza..." jest to, że nie jest zbyt długi, więc jakby nawet Ci się nie spodobało, to nie zmarnujesz na to dużo czasu! :) pozdrawiam <3

      Usuń
  3. Czytałam wszystkie. Jednak to właśnie Cmętarz zwieżąt jest moim numerem jeden.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze książek autora i jakoś mnie do nich nie ciągnie. Może kiedyś.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Cmentarz" był moją pierwszą książką Kinga i pierwszą, jaką udało mi się zrecenzować. Zrobiła na mnie wrażenie - pamiętam do dziś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam tę książkę jakieś 3 lata temu i również pamiętam do dziś wrażenia po (i w trakcie czytania) lekturze ;)

      Usuń
  6. Ja czytałam od Kinga tylko Rok wilkołaka i na razie nie mam chęci na więcej :D Mnie generalnie horrry nudzą, a nie straszą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam "Rok wilkołaka". Dobra książka, ale jeżeli chodzi o jego dorobek w literaturze grozy, słaba. Widocznie nie trafiłaś na jakiś dobry horror :D

      Usuń
  7. Aż się boję tych książek, choć żadnej nie znam :P Chyba zaczęłabym od "Misery" a potem dopiero przechodziła do tych straszniejszych :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Misery" to również dobra opcja na początek :) zwłaszcza dla czytelnika o słabych nerwach ;) pozdrawiam!

      Usuń
  8. Z tej listy czytałam "Misery" i "Cmętarz zwieżąt" - obie bardzo mi się podobały. :) Ale jest jedna książka Kinga, która bardzo mnie zawiodła... Mowa o "Łowcy snów". Porażka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Łowcy Snów" nie czytałam... mam nadzieję, że ta książka nie jest aż tak kiepska :/

      Usuń
  9. super pomysł z kotełami :D ja myślę, że jest o wiele więcej ciekawych horrorów Kinga :D czytałam wszystkie poza cmętarzem... czyli już wiadomo, co będę czytać w halloween :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki ;* oczywiście, że jest o wiele więcej... jednakże wstawiłam do tego postu tylko 6 :) miłej lektury!! :D

      Usuń
  10. Jak dla mnie najlepszy jest "Cmętarz zwieżąt". Daje niezłego kopa wyobraźni.

    OdpowiedzUsuń
  11. KOCHAM Twoją skalę strachu <3 :D Normalnie mistrzostwo świata! ;)
    Nie czytałam żadnej książki Kinga, bo za duża ze mnie tchórzofretka (serio, horrory oglądam przez palce :D ), ale może kiedyś zacznę od tych najmniej strasznych pozycji i jakoś to pójdzie :>

    Pozdrawiam cieplutko,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, fajnie że Ci się podobają te przerażone kociambery :D to ja Ci serdecznie polecam twórczość tego Pana! To w końcu król literatury grozy :D

      Również pozdrawiam ;*

      Usuń
  12. Strasznie się sadzę na "Cmętarz zwieżąt", bo dużo osób mi go poleca! Ponoć to świetna książka, a teraz jest idealny czas na przeczytanie jej :)

    Książkowy Zakątek

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż wstyd mi się przyznać, ale do tej pory Kinga przeczytałam (i obejrzałam) tylko TO... Nawet takiego klasyku jakim jest Lśnienie nigdy nie obejrzałam, a co dopiero czytać:/
    Halloween zbliża się wielkimi krokami może pora to zmienić!:)
    Pozdrawiam,
    https://szalonebookcholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam "Cmętarz" i nie mogłam potem w nocy spać. Książka wpłynęła bardzo mocno na moją wyobraźnie, dzięki czemu przyjemnie ją wspominam.


    http://laggingbooklover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam czytać książki wieczorami, ale "cmętarza..." Nie mogłam. Za bardzo się bałam :/

      Usuń
  15. Horrory to zdecydowanie coś NIE DLA MNIE XD. Strasznie się boję i nawet te najsłabsze powodują zbyt tragiczne emocje bym je oglądała. Jednym słowem mówiąc omijam szerokim łukiem :p

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś zaczęłam słuchać "Lśnienie" na audiobooku, ale jakoś nie skończyła. Jednak w najbliższych planach mam papierową wersję tego utworu. Ciekawy tag!

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakbyś siedziała mi w głowie i wymieniła cały mój tbr książek Kinga...

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  18. Być może kiedyś sięgnę po jego książki, ale na razie nie mogę się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) mam nadzieję, że sięgniesz po książki tego autora jak najszybciej ;)

      Usuń
  19. Świetne zestawienie, akurat na obecną porę roku :) Uwielbiam Cmętarz, pamiętam do dziś ze szczegółami, więc musiało mną nieźle wstrząsnąć :) ale niestety połowy książek z Twojej listy jeszcze nie miałam okazji poznać. Pewnie szybko nadrobię :)
    Ja przygotowuję właśnie zestawienie o najbardziej przerażających upiorach w literaturze - tak halloweenowo ;) Dzięki za przypominenie o Lśnieniu w tym kontekście :)

    Pozdrawiam i będę obserwować :)
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam żadnej z tych książek. Właściwie Kinga czytałam tylko Zieloną Milę i Joyland, z czego ta druga kompletnie mi się nie podobała, ale na pewno jeszcze sięgnę pojego twórczość. Może właśnie coś z Twojej listy :)

    Pozdrawiam,
    https://xcarpelibrum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej książki Kinga, ale bardzo chcę to zmienić. Pewnie nie zacznę od razu od którejś z powyższych, bo czaję się na "Zieloną milę", albo "Cztery pory roku", ale może kiedyś zobaczę czy w ogóle horrory książki mi odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Od dawna chcę przeczytać coś Kinga. Mam nawet na półce "Misery" i planuję zakupić "To" oraz "Cmentarz zwierząt". Trochę się boję tego gatunku, ale mam ochotę spróbować czegoś nowego :D
    Obserwuję i pozdrawiam!

    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie w związku z jesienią i halloween zamierzam zacząć moją przygodę z Kingiem - na pierwszy ogień idzie To, już nie mogę się doczekać <3

    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę się przyznać, że sama też jeszcze nie poznałam jego książek, chociaż tyle o nich się pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam dawno temu "Lśnienie", ale jakoś niekoniecznie miło wspominam. Za to oglądałam film na podstawie "Misery" i ostatnio byłam też w kinie na "To" i te tytuły zdecydowanie bardziej mi się spodobały ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie nie lubie sie bac :ccc dlatego podziekuje panu Kingowi.
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze? Nie cierpię Kinga bo kiedyś czytałam jakąś jego powieść i tak się męczyłam, że rzuciłam tym daleko i już nie wracam. ;p

    OdpowiedzUsuń